Welcome, Guest. Please login or register.
16 Jun 2019 - 08:05:13
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: İş 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20 21
Author Topic: İş  (Read 77242 times)
Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.991



View Profile
« Reply #240 on: 25 Dec 2013 - 14:53:40 »

şimdi ikisini de tatmış biri olarak şöyle söyleyebilirim: bir kere olay kişinin kendisi ile alakalı hayattan ne beklediği ile alakalı. ben şimdi kafama uyan biri olsam yine evlenirim/beraber yaşarım. insanın sevdiği insanla hayatını ı geçirmesi kadar güzel/mühim bişi yok bence.

ha bekarlığın ne güzellliği var; hesap verme/sorma olayı yok -karşılıklı sorumluluklar da denebilir-, ekonomik sıkıntılar sadece kendini ilgilendiriyor filan.

mesela ben şimdi ailemle yaşıyorum ütüm/yemeğim filan düzgün olmayınca anama laf edebiliyorum ama karıya zor olur  Evil

olayı sadece cinsellik ekseninde bile baksak herkese göre durum değişebilir.

valla birlikte yaşamak karşı olduğum bişey değil ancak iş resmiyete binince durum çok çabuk değişiyor. şunu yapmadın, bu sözünü tutmadın, şöyle yapsaydın böyle olurdu...vs gibi sizin kendi hayatınızla ilgili verdiğiniz kararlara yorum yapan, hatta yön veren biri giriyor araya. kendi hayatınızı yaşamaktan çıkıyorsunuz ve başka biri için yaşamaya başlıyorsunuz.

ayrıca yemek-çamaşır-bulaşık-temizlik-seks gibi ihtiyaçları gidermek için evlenmek kadar saçma bişey yok bence. bunların her birinin üst kalitede profesyonel hizmetini almanız evlenmekten çok daha ucuz bir çözüm. bugün ayda 1000-1200 tl'ye iki-üç günde bir eve gelip bütün ev işlerini yapacak birini rahatlıkla bulursunuz. ayda 3-4 bin tl'ye de en güzel ırklarla her türlü cinsel fantazinizi gerçekleştirirsiniz. kısacası ayda 4-5 bin tl harcayarak size evliliğin getireceği her konforu, üstelik eşinizden daha iyi şekilde sağlayabilirsiniz.

ancak evliyseniz bu paradan çok daha fazlası zaten eşinizin ihtiyaçları, bilimum yıldönümleri, barışma hediyeleri, gereksiz harcamaları ve diğer anlamlandıramayacağınız masraflarına gidecektir. evet, belki her ay istikrarlı biçimde 5 bin harcamayabilirsiniz ama bi bakmışsınız iki sokak ötedeki yeni yapılan siteden, sizinkinden 15 m2 büyük evin kredi taksidine girivermişiniz. ya da sıradan bi avm gezisi 2 bin liralık bir mücevher alışverişiyle sonlanabilir. tanışma yıldönümünüzü unutmak gibi bir durumda öküzlüğünüzü kabul edip özür dilemekle yetinmeyip evdekinden sadece tokası farklı olan bir çantaya 500 lira vermek zorunda kalabilirsiniz. siz 20 liraya berberde her türlü işinizi hallederken sadece fön çektirmek için 50 lira harcanmasını kuaför kapısında geçen saatlerde anlamaya çalışırsınız.

tabii işin içine aşk, çocuk..vs gibi değişkenler girince insanın gözüne bunlar batmıyor ama şu anda herhangi bir etki altında kalmadan düşündüğümde ilk opsiyon çok daha mantıklı geliyor bana. büyük konuşmamak lazım tabii ama bu devirde mutlu bi evlilik hayatı sürdürmek için ya sizi çoook seven ve bundan başka hiç bi beklentisi olmayan bi kadın bulacaksınız, ya da cidden çok paranız ve sabrınız olacak.
Logged
Sekerford
şampiyon
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.989


Forum Raşidi


View Profile
« Reply #241 on: 25 Dec 2013 - 15:27:43 »

Valla evliliğe geldi iş görüşmesi buda yaşımızın 30 larda olduğuyla açıklanabilir artık sanırım Smiley hey gidi günler hey

Benim için elilik farklı bir şey ya ne diyim. Kayhanın dediği gibi sorumluluk ve hesap verme durumları insanı sıkıyor beni sıkar yani. Hani öyle bara pavyona giden gezip sçan bir adam değilim pek içki içmem sigaram falanda yok gerçide işte düzgün bir kadın bulmakta lazım dayı malum adabazar!!

Pek elenmeyi düşünmüyorum çünkü rahat yaşamak ve sorumsuz olmak güzel bir şey. Fakat Mertin yazdıklarına ek evliliğin başka artısı var oda işte gerçekten sevdiğin birisiyle yaşama şansı ve sanırım çocuktur. Fakat Mert yine bir noktaya parmak basıyor dikkat ederseniz. Öyle bir kadın bulmanız gerekiyor. Çünkü ekonomik zorlukta veya evlilik müessessesinin gelişimiyle sevginin bitmesi büyük tehlike.

E mnkym ben sıkıntıyla evime gideceksem skerim evini evliliğini deme ihtimalin var.

Analizlerimden bu yaşımda gördüğüm şey şudur; Denenebilir abi. Evliliğe girenleri cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum ve gerçekten mutlular ise şanslı bir azınlıkta olduklarını bilmelerini isterim. Yine bu işe erken girmek daha iyi gibi. Çünkü olay gençlikte yaptığınız bazı saçma atraksiyonlar gibi fazla düşünmeden yapmanız gereken şeylerden biri sanki. Yaşınız ilerledikçe Mert in yazdıkları gibi mantıksal, olasılıksal, istatistiksel vb analizlere girip gittikçe uzaklaşmaya başlıyorsunuz bu işten ve karşınıza çıkan insanları daha analiz eder buluyorsunuz kendinizi. Sonra "ne riske giricem mnkym böyle iyiyim" deyip çıkıyorsunuz işin içinden.

Ben evlenir miyim bilmiyorum ama zor yani. Olursa bizim ailenin sıkıştırmalarıyla bir an gaza gelip olur. Zaten fazlada zamanım kalmadı gibi.

Tabi en büyük etken çocuk gibi. Sahibi olanlar "en güzel şey bu lan" dediğine göre güzel bir şey sanırım. Yalnız evlenince ben nasıl istifa veririm bundan sonra müdürlükten bilmiyorum ehehe
Logged

Gri Gandalf
audere est facere
Veteran
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.961


I battle with monsters.


View Profile WWW
« Reply #242 on: 25 Dec 2013 - 16:04:38 »

Ya benim de beraber olduğum herkes bir melek değildi ama siz nasıl kadınlarla oldunuz da bu kadar korktunuz abi? Evlenince değişiyorlar, para sorunu olunca satarlar etc. Karakter kendini belli eder yani 'çıkma' faslında. Tanıştıktan ne kadar sonra evlenmek var sizin aklınızda? Bir iki yıl az yani. Evli olmanın toplum tarafından beklenen bazı kriterleri var malum, bunlara karşı konabilirse sorun olmamalı. Kendiniz için evlenin amk, aileniz için değil.

Şeker sen evlenmezsin lan. Bir kere bile evlenmek -elilik, elenmek filan ne be?- yazamamışsın abi. Yok böyle bir Freudiyen el sürçmesi.
« Last Edit: 25 Dec 2013 - 16:05:18 by Doctor » Logged

Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.991



View Profile
« Reply #243 on: 25 Dec 2013 - 19:40:30 »

abi çıkma faslıyla çok başka evlilik bence. bi defa çıkarken genelde aynı evde diilsin, kadının sana karşı sorumluluğuyla senin ona karşı sorumluluğun çok daha az. birlikte geçirdiğin zaman daha az, kendine ait bi hayatın olmaya devam ediyo..vs. ayrıca her zaman eeh yeter ulan deyip çekip gitme imkanın var, evlilikte öyle bi imörcınsi egzit yok. boşanma falan dedin mi upuzun bi hikayeye giriyosun ki ortada çocuk varsa o iş de başka bi vicdan meselesi.

benim en uzun ilişkim 4.5-5 yıl sürdü ve üniversite yıllarında değil de mesela bu dönemde olsaydı bu belki ben de evlenmiştim. sonuçta ayrıldığımıza göre, hatayı da yapmıştım. bunu sadece karaktere falan bağlamamak lazım abi, mesela ben bu 5 sene birlikte olduğum kızla hala görüşüyorum, iyi de arkadaşım ve gerçekten iyi insan olduğunu düşünüyorum ama onunla bile uzun vadede böyle bir riski almam şu an.

toplumun kriterleri açıkçası hiç skimde diil, yarın bi gün evde bi sorun olunca beni toplumun kriterleri kurtarmayacağına göre onlara uyacam diye kendi huzurumu bozamam valla. belki de ben biraz evinde huzur ve rahatlık arayan, ev arkadaşı...vs mevzularına bile girmeyen biri olduğum için böyle düşünüyorum, bilmiyorum. ama etrafımda gördüğüm, hatta yer yer aile içinde yaşananlara bizzat şahit olduğum örnekler beni evlilik mevzusunu ciddi manada düşünmeye sevkediyor, o imzayı atmadan önce en az on defa etraflıca düşünmek lazım.
Logged
Sekerford
şampiyon
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.989


Forum Raşidi


View Profile
« Reply #244 on: 25 Dec 2013 - 20:31:15 »

olm düzgün kız bulmak lazım da işte buldum dediğinde bile yanılıyor olabilirsin. "ben çok mutluyum" diyor evlenende dur hacı yarın bir gün batarsan bakılım karın yanında duracak mı?

Hadi kendimden örnek vereyim hemde buradan itirafımı yazayım cevaben. Çünkü bu mevzuyu kimseye anlatmadım yakınlarımdan ki foruma neden yazıyorum skeyim saklıcak birşey yok sadece anlatmıyorum işte. Benim üniversitede çok güzel bir kız arkadaşım vardı. Hani güzel falan değil cidden hürrem sultan gibi bişeydi arkadaşlar. Zamanında hertürlü organizasyona giren, basket oynayan, bardı çalgı cengiydi ortamdı takılan bir adamdım ben. Siyasetin bir harfiyle ilgilenmezdim varsa yoksa bilimsel makaleler romanlar falan okurdum zamanında. Bilim teknik, nat.geor, atlas efendim işte bilgisayar dergileri falan ciddi anlamda severek en küçük yazılarına kadar okurdum. Mutlu mesut bir adamdım yani. Hani o zaman yanıma gelip "olm içişleri bakanı devleti 100 milyar dolar soymuş itiraf etti" deseniz "çok skimde banane sinemada hangi filim varmış" derdim. Hani şimdikinden farklıydım muhabbet taşşak güzel üniversite yılları. Neyse ama etrafta genel anlamda kimse kitaptı dergiydi okumadığından ve haliyle ortam adabazar olduğundan kendimi övmek için söylemiyorum (çünkü burada çok daha başarılı arkadaşlar abilerimiz var) (ki adam olsaydık kafamız olsaydı yani gider ODTU de kızlı erkekli okurdum boğaziçinde okurduk mnkym) etrafımda kültürlü diye daha doğrusu böyle garip saçma sapan bilgileri bu dergi kitaplardan dolayı bilirdim. Neyse lan ne uzattım böyle tanıştık bir ortamda kızla yoksa kızın benimle uzaktan yakından ilgisi olamayacak tarzda bir güzelliği var. Uzun kızıl saçları uzun boynu falan bildiğin İsveç kız enstitüsü yatırım yapmış yani. Kız çok aptalda değil muhabbetimiz falan güzeldi o zamanlar. Ki beni bunaltan yok saçımı yaptırdım farketmedin yok çanta aldım görmedin tarzında bir kız da değildi. En son üniversite kütüphanesinde "s...saçını tarağını benim ne derdim var sen ne anlatıyorsun" diyerek yolladığım kızdan sonr ailaç gibi gelmişti. Efendim kısa keselim ben kızla evlenme tadında beraberliğimizden sonra askere gittim sonrada geldim haliyle. Sonra işte beni tanıyanlar biliyor sonra hastalığım ortaya çıktı ameliyat oldum falan sonucunda kızda bir soğukluk ama hiç tahmin etmiyordum ne yalan söyliyim.

Aşkım çiçeğim böceğim ömür boyu ölene kadar seni bırakmayacağım pozisyonundan birden emin olmak lazım daha çok gencize gelmişti benim için. Birşey demeden yol verdim çünkü ilerde buna gidecekti üzmeye beklemeye gerek yoktu. Bu bende çok büyük bir yara açtı. Hastalık falan zaten yıprattıda normal bir yaşantıdan sonrasında bunu beklemiyordum. Evlenseydim benzer şey yaşanırmıydı bilmiyorum ama eğer iki yıl mesela bu hastalığım çıkmasaydı evlenecektim ben!

Hayatta bir insana takılıp kalmak istemiyorum ama çok çekiniyorum artık çünkü yalan dolan olduğunun farkına vardım çoğu şeyin. Başına gelmeden anlamıyorsun abi. O yüzden benim için zor sanki tekrar yaşarım birşey sonra kaldıramam zaten dengesiz davranışlardayız müdürlükle evlilik devam etmiyor hatta ikiside devam etmiyor. Fidan yetiştiricem bakalım...
Logged

ocean
Newbie
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 130



View Profile
« Reply #245 on: 25 Dec 2013 - 22:34:27 »

valla ben ilk mesajı atarken daha genele yayıp, artık evliliğin kadının hayat boyu kullanabileceği bir senet haline gelmesi üzerinden götürmek istedim konuyu. yani hani kadın erkek eşit abi bunun aksini iddaa eden yoktur heralde. ee niye nafaka ödüyoruz abi o zaman. kadın seneler sonra başka bir varlığa dönüşebiliyor, eyvallah karakter önemli olan en büyük hata senin görememişin geleceği tamam da milyon dolar kazanan adamlar ne hallere düşebiliyor. demem o ki kadının intikamı adamı hapse düşürecek raddeye getirebiliyor insanı. erkek bir kadına yapmaz abi bunu. sonuç olarak kadın-erkek beraber mutlu olduğu kişiyle yaşamalı, evlilik görev haline dönüştürüyor birlikteliği.

kendimden örnek vereyim ben 25 yaşında bir adamım 5 sene önce çevremdeki kadınlar sürekli aşktan bahsediyorlardı. artık ikinci planda aşk. sanırım yaşlandıkça zorlaşacak benim adıma da evlilik.

@BlackandWhite kadın kıskançlığı çok acayip bir nokta. capital sürekli kaşıyor üzerini.

şeker abi @Doctor'dan da gazı alarak naçizane önerim hiçbir şey için geç değildir abi. beraber mutluysan bir kadınla zaten bir yolunu bulup evliliğe gider kendiliğinden.



Logged
the Glide
Jr. Member
**
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 382



View Profile
« Reply #246 on: 25 Dec 2013 - 22:44:03 »


ayrıca yemek-çamaşır-bulaşık-temizlik-seks gibi ihtiyaçları gidermek için evlenmek kadar saçma bişey yok bence. bunların her birinin üst kalitede profesyonel hizmetini almanız evlenmekten çok daha ucuz bir çözüm. bugün ayda 1000-1200 tl'ye iki-üç günde bir eve gelip bütün ev işlerini yapacak birini rahatlıkla bulursunuz. ayda 3-4 bin tl'ye de en güzel ırklarla her türlü cinsel fantazinizi gerçekleştirirsiniz. kısacası ayda 4-5 bin tl harcayarak size evliliğin getireceği her konforu, üstelik eşinizden daha iyi şekilde sağlayabilirsiniz.


abi naptın ya Smiley bu paraları veren mutlaka vardır ama ülke ortalaması için biraz uçuk rakamlar olmuş..yazdıklarının geneline katılıyorum ama..

şahsi fikrim, evliliğin en büyük amaçlarından biri de cinselliğin özgürce yaşanabilmesini sağlamak.. özellikle de kadınlar açısından.. mahalle baskısı ve iğrenç iki yüzlü ahlak anlayışımız nedeniyle belli bir yaştan sonra bekar kadınlara "potansiyel ırspı" gözüyle bakılıyor, eşleri için tehdit gören hemcinsleri ve ahlak bekçisi teyzeler dahil.. bu açıdan bakınca kadınların bir an önce nikah masasına oturtma çabalarına çok kızamıyorum.. aynı zamanda evli bir kadın olmak, hele de anne olunca, toplumda saygın bir statü kazandırıyor kadınlara.. bu sebeple kadınlarla evliliğe oldukça farklı gözlerle bakıyoruz aslında..

bu meşakkatli yolda evlilik cüzdanını kapana kadar kadınların kendini olduğundan farklı göstermesi çok sık rastlanan bir durum malesef.. tabi sadece kadınlar değişmiyor, hemcinslerimiz de sütten çıkmış ak kaşık değil.. çevremde evlilikte yaşanan sorunları 1 sene dolmadan sonlandıran kişiler de mevcut, anlaşmalı evliliklerini (evet burda hayal gücünüzün sınırlarını zorlayabilirsiniz) senelerdir sürdürenler de.. ben şahsen evleneceğim kişiye baya bir aşık olmak, onunla geçirdiğim zamandan zevk alabiliyor olmak isterim.. tabi bunun yanında üç aşağı beş yukarı birbirine yakın sosyo-ekonomik/kültürel yapıda biri de olmalı ama şimdiye kadar böyle birini bulamadım.. neyse, dünyada 3.5 milyar kadın var.. elbet biri çıkar (nah çıkar)
Logged

Give N Go
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 609



View Profile
« Reply #247 on: 26 Dec 2013 - 00:14:35 »


ayrıca yemek-çamaşır-bulaşık-temizlik-seks gibi ihtiyaçları gidermek için evlenmek kadar saçma bişey yok bence. bunların her birinin üst kalitede profesyonel hizmetini almanız evlenmekten çok daha ucuz bir çözüm. bugün ayda 1000-1200 tl'ye iki-üç günde bir eve gelip bütün ev işlerini yapacak birini rahatlıkla bulursunuz. ayda 3-4 bin tl'ye de en güzel ırklarla her türlü cinsel fantazinizi gerçekleştirirsiniz. kısacası ayda 4-5 bin tl harcayarak size evliliğin getireceği her konforu, üstelik eşinizden daha iyi şekilde sağlayabilirsiniz.

Bence yemek işini evliykende başkasına yaptırmak lazım,eh bir süreliğine ama zamanla seks mekanikleşir ve huzur vermez.

ancak evliyseniz bu paradan çok daha fazlası zaten eşinizin ihtiyaçları, bilimum yıldönümleri, barışma hediyeleri, gereksiz harcamaları ve diğer anlamlandıramayacağınız masraflarına gidecektir. evet, belki her ay istikrarlı biçimde 5 bin harcamayabilirsiniz ama bi bakmışsınız iki sokak ötedeki yeni yapılan siteden, sizinkinden 15 m2 büyük evin kredi taksidine girivermişiniz. ya da sıradan bi avm gezisi 2 bin liralık bir mücevher alışverişiyle sonlanabilir. tanışma yıldönümünüzü unutmak gibi bir durumda öküzlüğünüzü kabul edip özür dilemekle yetinmeyip evdekinden sadece tokası farklı olan bir çantaya 500 lira vermek zorunda kalabilirsiniz. siz 20 liraya berberde her türlü işinizi hallederken sadece fön çektirmek için 50 lira harcanmasını kuaför kapısında geçen saatlerde anlamaya çalışırsınız.

Karşılıklı aşk yoksa evlilikte ayrı bir iş hesabı(aşkın ömrüde belli, sınırlı),çifte mesai (moonlighting)olayına sokabilir adamı..
Logged

"Life is either a daring adventure or nothing at all. Security is mostly a superstition. It does not exist in nature."---Helen Keller
Give N Go
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 609



View Profile
« Reply #248 on: 26 Dec 2013 - 00:32:22 »

Aşkım çiçeğim böceğim ömür boyu ölene kadar seni bırakmayacağım pozisyonundan birden emin olmak lazım daha çok gencize gelmişti benim için. Birşey demeden yol verdim çünkü ilerde buna gidecekti üzmeye beklemeye gerek yoktu. Bu bende çok büyük bir yara açtı. Hastalık falan zaten yıprattıda normal bir yaşantıdan sonrasında bunu beklemiyordum. Evlenseydim benzer şey yaşanırmıydı bilmiyorum ama eğer iki yıl mesela bu hastalığım çıkmasaydı evlenecektim ben!

Hayatta bir insana takılıp kalmak istemiyorum ama çok çekiniyorum artık çünkü yalan dolan olduğunun farkına vardım çoğu şeyin. Başına gelmeden anlamıyorsun abi. O yüzden benim için zor sanki tekrar yaşarım birşey sonra kaldıramam zaten dengesiz davranışlardayız müdürlükle evlilik devam etmiyor hatta ikiside devam etmiyor. Fidan yetiştiricem bakalım...

Klişe laf ama herşey zamanında güzel sözünün değeri gerçekten zaman geçince anlaşılıyor,üniversitedeyken benzer bir olay başımdan geçti,20 li yaşların başında acayip bir evlilik moduna girmiştim,iki yıl kızın ağzının içine baktım sonunda ikna olmayacağını anlamam öyle öfke patlaması yaşattı ki sonrasında geçen 10 yılda bir daha öfkelenmedim,içki ve sigarayı bıraktım kendimi sağlıklı yaşama adadım.
Logged

"Life is either a daring adventure or nothing at all. Security is mostly a superstition. It does not exist in nature."---Helen Keller
gilamaniac
Kiwi
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.909


Iker Casillas


View Profile WWW
« Reply #249 on: 26 Dec 2013 - 12:29:55 »

Mert,
Maşallah nasıl hesap yapmışsın ayda sırf zevke sefaya 5000 TL ver ondan sonr da ev kirası elektrik ,internet , yakacak vs'ye 1000-2000 TL harca sonra da evlilik masraflı . Valla benim etrafımda ben dahil evinde ayda 7-8 bin giren yok .ama hepimiz de belli bir hayat standartına sahiibiz çok şük (kredi ile de olsa ev , araba vs) Bence aylık 10 bin TL civarı gelirin varsa bence evlilik ve masraflardan gözün korkmasın hem evliyken durumun iyi oldu mu daha rahat ye içer gezersiniz

bu arada bence buradaki herkes içinden evlenmeyi birşekilde istiyordur ne derse desin...

@kayhan ... evlenince kaldıracağım Tongue

Logged

Son Turnuva Şampiyonu
drunken_sailor
Newbie
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 144


View Profile
« Reply #250 on: 26 Dec 2013 - 13:33:41 »

geçmiş olsun şeker abi. benim de burada bir zamanlar bahsettiğim bir komşu kızı olayı vardı. kısmet, olmayınca olmuyor. ama insan o üzüntüyü yaşadımı da bir daha eskisi gibi olamıyor. valla okudum yazılanları da hüzünlendim. neyse az çıkıp dolaşayım..
Logged
tolgatmac
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 665


JoRdAn


View Profile
« Reply #251 on: 26 Dec 2013 - 14:02:31 »

abi o değil de neden istifa ettin ?

benim de benzer bir pozisyonda işe girme durumum var da ondan soruyorum.


« Last Edit: 26 Dec 2013 - 14:02:47 by tolgatmac » Logged
Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.991



View Profile
« Reply #252 on: 26 Dec 2013 - 15:07:16 »

Mert,
Maşallah nasıl hesap yapmışsın ayda sırf zevke sefaya 5000 TL ver ondan sonr da ev kirası elektrik ,internet , yakacak vs'ye 1000-2000 TL harca sonra da evlilik masraflı . Valla benim etrafımda ben dahil evinde ayda 7-8 bin giren yok .ama hepimiz de belli bir hayat standartına sahiibiz çok şük (kredi ile de olsa ev , araba vs) Bence aylık 10 bin TL civarı gelirin varsa bence evlilik ve masraflardan gözün korkmasın hem evliyken durumun iyi oldu mu daha rahat ye içer gezersiniz

bu arada bence buradaki herkes içinden evlenmeyi birşekilde istiyordur ne derse desin...

abi ev kredisi diyosun sonra 5 bin'e çok diyosun. eve vereceğin para 300-400 bin'den az değildir. e en dandik arabanın fiyatı 40 binden başlıyo artık, onu da koy. siz tabii düğün dernek masraflarını saymıyosunuz, ordan da en az bi 20 bin, yeni ev döşüyosun mobilyası bilmemnesi 40-50 bin daha, kafadan 500 bin liralık olduk bile. bu 500 bin lirayı böl beşe, 100 ay eder. neredeyse 10 sene tariflediğim keyfi yaşayabilirsiniz, sadece evliliğin başlangıç masrafıyla.

şimdi bunun üstüne yengenin doğum günü hediyesi, yılbaşı hediyesi, tanışma yıldönümü hediyesi, evlilik yıldönümü hediyesi(en çok da bu kaçar), bakım masrafları (bi kuaför 250 liradan ayda en az 2-3 defa mesela), eh bi iki sene içinde yengeye araba istenir, ailesinin bilmemnerede alacağı yazlığa ortak olunur..vs gibi ekstraları da koy, çok rahat benim söylediğim rakamların üstüne çıkarsın.

daha çocuğun masraflarına başlamadım bak. o yüzden ayda 5 bin deyince çok gibi geliyor ama bundan daha fazlası harcanıyor esasen evlilikte, onu anlatmaya çalışıyordum ben zaten temelde.
Logged
ai#3
ai#3
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.053


mezara kadar


View Profile WWW
« Reply #253 on: 26 Dec 2013 - 15:22:40 »

Logged

riversking
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.069


twitter.com/EkiciHakan


View Profile
« Reply #254 on: 26 Dec 2013 - 16:33:48 »

İki farklı cinsin aynı evi paylaşması zaten zor zanaat. İşin içine bir de evrak bağlılığı girince biraz daha zorlaşır. 36 yaşına kadar bekar kalmış biri olarak bekarlıktan, 36'dan şuanki 43 yaşıma kadarki hayatımda da evlilikten memnunum. İki durumun da kendine has zorlukları ve avantajları var.

Genel olarak söylenenlerin çoğu tecrübe olduğu için aksini iddia etmek anlamsız. Ama evlilik yada diğer durumlar para, ekonomi, düzen vs biraz da çiftin karakterlerine bakıyor.

Ben çok sabırlıyımdır. İyiniyetliyimdir, tembel sayılırım ama iş yapmaktan pek çekinmem ki elim de her işe yatkındır.

Parasal olarak Mert'in saydığı paralara bize büyük. Eskişehir'in çapı nispeten küçük olduğu için (ki Mert bilir) burada geçinmek için o kadar yukarılara çıkmaya gerek yok. Eşim, çabuk öfkelenen mizacı olduğu için uzun süreli çalışmadı. 2. kızım olduktan sonra kısa bir süre çalışıp şimdilik ev hanımlığı rahatlığını sürüyor.

Evlenirken beklentimi yüksek tutmadım yani eşimden herşeyi beklemedim. Sadece evliliğimize katabileceklerini tahmin ederek girdim. Beklentim olmayan konularda sabrettim. Diğer konularda ısrar ettim, bolca yardımcı ve sabırlı oldum. Eh biraz da anlayışlıyımdır. Şimdilik şükür huzurlu, mutlu, nispeten ekonomik olarak rahat (hala kiradayız tabi) 2 kız babası (evlat bambaşka, gerçekten anlatılabilecek bir şey değil) bir babayım. Ruh hala genç ama ben zaten deli dolu yaşayan olmadığım için eksikliğim de yok.

"Ailem" olarak rahatım yani çok şükür. Ama hiçbir zaman da evlilik kadın ve erkek için çok mükemmel bir kurumdur diye düşünmedim.
Logged

Pages: 1 ... 14 15 16 [17] 18 19 20 21
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: İş « previous next »
    Jump to: