Welcome, Guest. Please login or register.
29 Mar 2020 - 06:59:20
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Kültür - Sanat  |  Sinema  |  Topic: Star Wars 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Poll
Question: Hastası olduğunuz Star Wars karakteri hangisidir?
Han Solo
Darth Maul
Shaak Ti
C-3PO
Princess Amidala
Princess Leia
Obi Wan Kenobi
Mace windu
Yoda

Pages: 1 ... 17 18 19 [20] 21
Author Topic: Star Wars  (Read 81983 times)
BabyShaq
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.095



View Profile
« Reply #285 on: 22 Oct 2015 - 01:24:24 »

Filmin nasıl olacağı hakkında bilgim yok, yorumları ve yazıları bilerek okumuyorum ama her fragram, teaser'da heyecanım artıyor Deli
Bu arada Türkiye'de de biletler satışa çıktı. IMAX'lerde izlemek isteyenler acele etsin, ilk gün için yerler bitmek üzereydi çoğu seansta en son baktığımda.
Logged
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #286 on: 22 Oct 2015 - 21:46:04 »

Amerikada butun websiteleri coktu. Zor da olsa aldim imax ama burada ana sorun koltugu secememek cogu sinema salonunda. Onden gidip bekliycez saatlerce

Klasik JJ Abrams traileri, cok cok az bilgi var ve o yuzden acayip bir heyecan olusuyor. Umarim iyi olur, basta emin degildim ama artik cok fazla heyecanliyim. Lutfen iyi olsun
Logged

BlackandWhite
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.307


Sefasini surduk;cefasini cekeriz


View Profile
« Reply #287 on: 23 Oct 2015 - 21:41:48 »

Amerikada butun websiteleri coktu. Zor da olsa aldim imax ama burada ana sorun koltugu secememek cogu sinema salonunda. Onden gidip bekliycez saatlerce

Klasik JJ Abrams traileri, cok cok az bilgi var ve o yuzden acayip bir heyecan olusuyor. Umarim iyi olur, basta emin degildim ama artik cok fazla heyecanliyim. Lutfen iyi olsun

Hocam gerçek imax mi gittiğiniz. Bir yazı okumuştum ilk gerçek imax londra  e merikada mevcut diye
Logged

<br /><br /><br />
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #288 on: 24 Oct 2015 - 01:03:48 »

Hocam gerçek imax mi gittiğiniz. Bir yazı okumuştum ilk gerçek imax londra  e merikada mevcut diye
Valla gercek imax den tam kastini anlamadim ama dunyada artik 1000 lerce imax salonu var. Bildigim kadariyla turkiye'de bile en son ankarada vardi, istanbulda da 3 tane vardi 2014 itibariyle.

https://en.wikipedia.org/wiki/IMAX
http://entertainment.howstuffworks.com/imax1.htm

Belki kastettigin cok daha yeni bir teknolojidir ses veya goruntuye dair.
Logged

BlackandWhite
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.307


Sefasini surduk;cefasini cekeriz


View Profile
« Reply #289 on: 24 Oct 2015 - 03:11:21 »

http://www.tersninja.com/imax-deneyimine-nicin-fazla-odememelisiniz/

Yok hocam dediğim teknoloji bu yazıda açıklar.Gerçek imax makaralarıyla olan devasa salonlar
Hatta işin maliyeti acayip boyutlara varınca bu 250 kg makaralardan vazgeçip bir nevi sıkıştırma olduğundan bahsediyor
Logged

<br /><br /><br />
Ilkkan
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 947


View Profile
« Reply #290 on: 24 Oct 2015 - 14:03:21 »

ya şimdi bu star wars kitaplarına baktım da sanırım buna göre ilerliyormuş hikaye. benim de zaten merak ettiğim bu filmin canon olup olmadığı yani orijinal hikaye uyarlaması olup olmadığı. konu hakkında bilgi sahibi biri bilgilendirirse güzel olur. ayrıca star wars'un asıl yazarı ve yaratıcısı george lucas diye biliyorum ama ondan sonraki filmleri de mi o yazmış? çünkü o yazmamışsa benim için fanfiction'dan bi farkı kalmıyor. çizgi roman dünyasında da çokça var bu ama benim hoşuma gitmiyor. isterse gelsin tolkien, camus, tolstoy, marquez vs vs yazsın orijinal olmuyor.

filmde darth vader olmadığı için bi beklentim yok fakat en azından son yılların en iyi görselliğe sahip filmi olması gerekir. çünkü ilk star wars filmi belki de bu konuda sinema tarihinin en iyisiydi.

tam da bu mesajı yazarken şu linki buldum:
http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars:_Episode_VII_The_Force_Awakens

sanırım lucas'ın bi alakası yok. yani bildiğin uydurma hikaye.

edit büdüt: iyi tarafından bakarsak john williams müzik besteliyor.
« Last Edit: 24 Oct 2015 - 14:05:21 by Ilkkan » Logged

Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.992



View Profile
« Reply #291 on: 24 Oct 2015 - 18:45:34 »

Filmin yazarlarından Lawrance Kasdan ilk üçlemenin de yazarlarından biri. Bu tarz işlerin nerdeyse hiç biri tek kalemden çıkmıyor, çok takılmamak lazım.
Logged
ai#3
ai#3
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.054


mezara kadar


View Profile WWW
« Reply #292 on: 17 Dec 2015 - 01:30:32 »

Agalar filme gittim sicagi sicagina sunu soyleyim merak etmeyin spoiler vermeyecegim elbette neyse 3d gitmeyin agalar hic bir esprisi yok adam gibi duz perdede izleyin.
« Last Edit: 17 Dec 2015 - 02:37:23 by ai#3 » Logged

fantastiko
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.698


Love is Nothing!!!


View Profile
« Reply #293 on: 17 Dec 2015 - 05:57:12 »

Az önce izlediğim, seriyi göz önüne alırsak episode 3 haricindeki en kötü film. İlk yarısı ne kadar mükemmel ise ikinci yarısı da o kadar vasat. Disney'in işe elini attığı çok belli, seriye uymayan orjinale resmen hakaret eden bir çok sahne var. İlk yarısı nerdeyse 10 dakika gibi gelmişti. Ağzım açık izliyordum, ikinci yarı ise biraz hayal kırıklığı oldu, yine de 3 sene daha nasıl bekleyeceğim bilmiyorum. Filmin ikinci yarısında Harry Potter mı izliyorum Star Wars mu anlamadım. Aslında filmin ilk üçlemedeki gibi çekilmesi, sahne geçişleri falan baya umutlandırmıştı. Bir de yeni karanlık Lord bana sanki bi yerlerden çalıntı gibi geldi,Lord Of the Rings'de Minas Morgul kuşatmasında orkların başındaki `Gothmog` karakterine benziyor tipi.

---Spoiler---

Önce Finn ve Rey saçmalığından nefret ettim açıkçası. Güce dengeyi getiren Luke bile güç ile I'll tanıştığında ufacık bir taşı kaldıramazken. Güç ile alakası olmayan bir stormtrooper'ın lightsaber'ı bu kadar efsanevi kullanması ve bir darth padawan'a kafa tutması baya sinirlendirdi beni. Aynı şekilde Rey'in o padawan'ı malup etmesi, stormtrooper'ın zihnini kontrol etmesi falan resmen seriye ihanetti. Koskoca Luke bile kaç yıl eğitim aldı. Force doğuştan gelse de eğitim alınarak kontrol edilebilen bir şey, bunu sanki doğuştan gelip yetişen bi yetenek gibi göstermek seriyi bi kenara itmek gibi.
Bunun haricinde karanlık Lord için bir tahminim var. Bence bu yeni Lord aslında Emperor Palpatine. Nedenlerine gelince sesi hemen hemen aynı, kafasındaki yara da Palpatine'in kafasının ortasında oluşan yara ile aynı. Tabiiki bunlar yetmez ama başka sebeplerim de var. Malum bir sith ve jedi olmak için eğitim görürsünüz, yani doğuştan gelen yetenek ile karanlık tarafın güçlerine hakim olamazsınız, bir eğitim görmeniz gerekli, birilerinden öğrenmeniz gerekiyor. Güçün kontrolü böyle böyle aktarılıyor diğer jedi'lara ya da sith'lere. Peki ya son Sith, Emperor Palpatine değil miydi, en son onu darth vader bi kuyudan aşağı atarken gördük, yani öldüğünden emin değiliz aslında ve en son sith o olduğuna göre yeni Lord başka kimden eğitim alabilirdi ki, ya da başka kim olabilirdi? Dark Side'ın devam etmesi için Emperor'ın yaşaması şart, en azından ilk 6 filmden öğrendiklerimiz ile bu böyle. Unutmamak gerek ki Darth Vader da Luke'u bi kuleden aşağı atmıştı, ama luke bi yerlere tutunup kurtulmuştu. Neden Emperor da kurtulmasın ki? Eğer bi mantığa oturtacaklar ise bana göre Emperor'ın yaşaması şart. Ama şu da var gördük ki serinin dışına çıkıp mantık dışı olaylar da eklemişler bu filmde, o yüzden emin olamıyorum.

Serinin ikinci filminde ise bence Rey(Luke'un kızı falan çıkar), Luke tarafından eğitelecek, aynı şekilde kylo ren de yeni karanlık Lord tarafından. Rey, Ren'i ikinci filmde öldürür. Üçüncü filmde de Luke ve Emperor kapışır. Luke son kez güce dengeyi getirir olay da burda biter Smiley
---Spoiler---
Logged

Mavi
" seyyah "
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.038



View Profile
« Reply #294 on: 17 Dec 2015 - 20:14:51 »

SPOİLER

Neden senaryonun ilk seriden arak olduğunu çözemedim? JJ abrams yine skib bırakmış. yukardaki yazıya çoğunlukla katılıyorum ilk yarısı güzeldi ama tat vermedi, luke bi türlü girmedi.  baba-oğul muhabbeti, çok büyük bi güce karşı limitli kaynaklarla savaş. herkes izleyecek nası olsa milyar dolar para gelecek diye abrams yine keyfince takılmış. film kötü filmde değil ama bu kadar tahmin edilebilir bu kadar arak senaryo yapmaya ne gerek var, hiç mi düzgün konu yoktu milyonlarca fanı olan bi franchise'ın.  Remake yapacaz deyin madem, o beklentiyle gidelim. 7.5 veriyorum yarımı puanı son sahnenin hatırına verdim.

SPOİLER
Logged

Kayrakli
keeper
Pro. Member
*
Offline Offline

Posts: 2.396


View Profile
« Reply #295 on: 18 Dec 2015 - 10:53:33 »

ilk defa starwars izledim. sıradan bir uzay macerası için tatmin ediciydi bence. büyük hayranı olanlarda beklenti karşılayamaması normal bence. 3leme olacaksa yine başlangıç için güzel yerde kestiler.

volkan 3D gitmeyin filan demiş ama benim şimdiye kadar izlediğim en etkileyici 3D performansıydı.
Logged
Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.992



View Profile
« Reply #296 on: 20 Dec 2015 - 03:01:54 »

----------------------------------------spoyler----------------------------------------


valla filmi beğenmedim desem yalan olur, 8-8.5 veririm ama iki üç noktayla oynasalar 9.5-10 verirdim. aslında ben de filmden çıktığımda buradakilere benzer şikayetlerle çıkmıştım ama sonra arkadaşlarla toplanıp bi kritik yaptığımızda işin farklı açıları kafamızda belirdi. tabii ki herkes tarafından ilk eleştirilecek mevzu kylo ren vs rey kapışması, nasıl olur da daha 3-5 gün önce gücün bir mit olduğuna inanan biri uzunca zamandır eğitilen bir padawan'ı yener. burada önce kylo ren'in yaralandığına dikkat çektiler bir kaç kere koluyla bacağına ve karnına aldığı yaraları tutturarak, ancak burada esas hatırlanması gereken lightsaber'a dokunduğunda rey'in hayalinde canlananlar.

buradaki teori şu; filmin başlarında luke'un kendi jedilarını yetiştirmek için bir temple açtığını ve bir öğrencisi tarafından bu temple dağıtıldıktan sonra ortadan kaybolduğunu öğreniyoruz. bu öğrenci tabii ki kylo ren'den başkası değil gibi düşünsek de kylo'nun öyle bir gücü olmayacağını, bunun için yardım alması gerektiğini biliyoruz. bu durumda kylo henüz luke'un öğrencisiyken snoke tarafından manipüle edilip dark side'a geçiyor ve first order'ın yardımıyla luke'un temple'ını yıkıyorlar. luke da bu saldırıdan en yetenekli öğrencisini (ya da sadece kendi kızı da çıkabilir) kaçırıp obi-wan'ın yaptığı gibi ıssız bir yerde büyümesi için bırakıyor. kızın güvenliği için de hafızasıyla oynanıyor, bu sebeple kız lightsaber'ı görünce, force'la tekrar temasa geçince yavaş yavaş yeteneklerini hatırlıyor. yani aslında orada ren'le dövüşen de bir jedi apprentice. işin içine chewie'nin bowcaster'ı, finn'in lightsaber'la çizmesi, babasını öldürmesinin getirdiği mental etkiler falan da girince o anda rey pataklayabilir diyebiliriz.


----------------------------------------spoyler----------------------------------------

Logged
BabyShaq
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.095



View Profile
« Reply #297 on: 15 Dec 2016 - 14:57:46 »

Rogue One olmuş. Beklediğimden çok daha iyiydi, bir çok sahnede tüylerim diken diken oldu Star Wars Gönül rahatlığıyla hemen gidebilirsiniz.
Logged
Kayrakli
keeper
Pro. Member
*
Offline Offline

Posts: 2.396


View Profile
« Reply #298 on: 17 Dec 2016 - 00:56:43 »

aynen ben de şimdi çıktım, baya ekşınlı olmuş. benim gibi yeni başlayanlar için de baya taşları yerine oturtan bir film olmuş.
Logged
Kensai
2. En Azılı Blazers Düşmanı
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.992



View Profile
« Reply #299 on: 26 Jan 2017 - 12:51:50 »

Rogue One'ı çok beğendim ben de. Bu arada filmdeki Carrie Fisher zaten, CGI'la yapmışlar.
Logged
Pages: 1 ... 17 18 19 [20] 21
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Kültür - Sanat  |  Sinema  |  Topic: Star Wars « previous next »
    Jump to: