Welcome, Guest. Please login or register.
17 Oct 2019 - 00:07:04
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol  |  NBA  |  Topic: Bilmediklerim??? 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 69 70 71 [72] 73 74 75 ... 164
Author Topic: Bilmediklerim???  (Read 422910 times)
WC
Veteran
Pro. Member
*****
Offline Offline

Posts: 4.928

nokta


View Profile
« Reply #1065 on: 30 Sep 2005 - 15:38:10 »

amator maçlarında 3 lükten turnikeye giriosun ve koçun bu laubaliliğe ceza kesmio ha? klubun adı ne olm ali baba ve tayfası mı? Cheesy Walla benim oyuncum öle cıvıklık yapacak oturturum benche, sezon sonuna kadar yanımda havlu sallar  anca... Wink
zırto son saniyede filan diorum, bu arada kulüp babamın ne olmuş Cheesy
Logged
Teardrop
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.282

Tracy McGrady


View Profile
« Reply #1066 on: 30 Sep 2005 - 16:09:10 »

Serbest atışta kucukken oynayanlara zıplama yasak demelerinin nedeni bence , "sıçrayarak atarsan ayağın çizgiye basar da atışın sayılmaz." muhabbetini açıklamayı bilmemeleridir.

Benim de söyle 2 sorum var :

1-)Barkley in Phila dayken yaptıgını gördüm.Aynısı Efes teyken rahmetli Conrad McRae de yapmıştıKarşı takım şut atıyor.Top alçalışa geçiyor.Topu bloklamıyor havada tutuyor ve yere iniyor.Şimdi bloklamıyor yazdım ama bu blok mudur ? Top çalma mıdır ? Yoksa alçalışta olan top kararı mıdır?

Alçalışta olan top kararı değil diye biliyorum çünkü bu hareket yaptıktan sonra maç devam etmişti ve Phila ve hızlı hücumda sayı bulmuştu.

2-) Şimdi top dışarı gidiyor.Baktın yetişemeyecen.Topunda sen de kalmasını istiyorsun.Elini uzatıp topu içeri dogru yavaşça çeliyorsun ki fazla uzaklaşmasın senden.Top içeri düşüyor.Ama sen hızınla saha dışındasın.Şimdi sahanın içine 2 ayağınla sıçrıyorsun.Daha topa değmiyorsun.Sonra tek ayağın havadayken topa tekrardan dokunuyorsun ve sürmeye devam ediyorsun.

Bu durumda ne olur ? Bana top ben de kalır gibi geliyor;fakat çoğu zaman topu karşı takıma vermek zorunda kalıyorum maçlarda.
Logged
Brooklyn
Benicio
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.038


View Profile WWW
« Reply #1067 on: 30 Sep 2005 - 16:30:04 »

Serbest atışta kucukken oynayanlara zıplama yasak demelerinin nedeni bence , "sıçrayarak atarsan ayağın çizgiye basar da atışın sayılmaz." muhabbetini açıklamayı bilmemeleridir.

Benim de söyle 2 sorum var :

1-)Barkley in Phila dayken yaptıgını gördüm.Aynısı Efes teyken rahmetli Conrad McRae de yapmıştıKarşı takım şut atıyor.Top alçalışa geçiyor.Topu bloklamıyor havada tutuyor ve yere iniyor.Şimdi bloklamıyor yazdım ama bu blok mudur ? Top çalma mıdır ? Yoksa alçalışta olan top kararı mıdır?

Alçalışta olan top kararı değil diye biliyorum çünkü bu hareket yaptıktan sonra maç devam etmişti ve Phila ve hızlı hücumda sayı bulmuştu.

2-) Şimdi top dışarı gidiyor.Baktın yetişemeyecen.Topunda sen de kalmasını istiyorsun.Elini uzatıp topu içeri dogru yavaşça çeliyorsun ki fazla uzaklaşmasın senden.Top içeri düşüyor.Ama sen hızınla saha dışındasın.Şimdi sahanın içine 2 ayağınla sıçrıyorsun.Daha topa değmiyorsun.Sonra tek ayağın havadayken topa tekrardan dokunuyorsun ve sürmeye devam ediyorsun.

Bu durumda ne olur ? Bana top ben de kalır gibi geliyor;fakat çoğu zaman topu karşı takıma vermek zorunda kalıyorum maçlarda.


1) İnişe geçtikten sonra isterse kafasıyla kessin goaltending olur.. 
2) Top sende kalmaz..
Logged

Toni Kukoc
Forum Fordçusu
Administrator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.172


View Profile
« Reply #1068 on: 30 Sep 2005 - 16:54:27 »

abi bence kalir. cunku 2 ayagiyla tekrar sahaya bastiktan sonra topa dokunuyor. bunun ornegini gormustum seneler oncesinde bir nba macinda ve oyun devam etmişti. ha tabi tekrar girip tuttuktan sonra sektirmesi steps sayilabilir ama tutana kadarki surecte bir ihlal yok bildigim kadariyla.
Logged


Brooklyn
Benicio
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.038


View Profile WWW
« Reply #1069 on: 30 Sep 2005 - 17:11:20 »

Şimdi sahanın içine 2 ayağınla sıçrıyorsun.Daha topa değmiyorsun.Sonra tek ayağın havadayken topa tekrardan dokunuyorsun ve sürmeye devam ediyorsun.
tek ayak demiş ama alim

mod: eğer iki ayağınla sahaya girmişsen alimin dediği gibi çıkmaz top, ama tek ayağın grimişse -benim anladığım gibi- dışardasındır.
« Last Edit: 30 Sep 2005 - 17:22:27 by BrooklynSK » Logged

Teardrop
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.282

Tracy McGrady


View Profile
« Reply #1070 on: 30 Sep 2005 - 17:15:58 »

Tekrar sürmem niye steps oluyor ? Bence de çıkmamış oluyorum tek ayağımı kaldırmasam da olur hatta.ne de olsa dışarıdan içeri sıcradıktan sonra içeriye basıyorum adımımı ve topa içerdeyken müdahale etmiş oluyorum.
Logged
H.S.Celik
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 421


View Profile
« Reply #1071 on: 30 Sep 2005 - 19:54:50 »

Bence de yere basan ayak sayısıyla ilgisi olmaması lazım. Havadaki ayak diğeri yere bastığında "pivotluğunu" kaybetmiş olur.
Zıplama olmadan bir ayağın içeride diğerinin dışarıda (veya rakip/kendi yarı saha şeklinde) olduğunu düşünelim. Bize pas atıldığında birini  kaldırdığımızda, hangi ayak havadaysa onun aksi tarafta yer almış sayılırız gibi geliyor bana Wink Ama tabii tam kuralı bilmiyorum.

Yine "ilginç" ama cevabının bilinmesi gerekli bir soru sorup uzun bir ara vermeyi düşünüyorum bu sorulara  Grin

NBA normal sezon son maçlarında (veya Avrupa/Türkiye çeşitli grup maçları vb. farketmez) sıralamanın ikili averaja kaldığı bir durumdayız. Bundan önceki maçlarda 1 galibiyet + 5 sayı farkla öndeyiz. Kısaca son maçı kazanırsak veya 5 sayının altında bir farkla kaybedersek üstte yer alacağız (gruptan çıkabileceğiz vs) Son saniyelerde rakip bir üçlükle skoru beraberliğe getiriyor ve uzatmaya gidersek halimiz harap olacakmış gibi görünüyor! Tam burada "âlemin akıllısı" bir oyuncu topu alıp kendi potasına sayı atar ve maç böyle biterse bu basket/sonuç geçerli olur mu, yoksa oyuncu kötü niyetli olduğu için maç içinde veya maç sonunda bu takıma bir takım yaptırımlar mı uygulanır?
Logged
Toni Kukoc
Forum Fordçusu
Administrator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.172


View Profile
« Reply #1072 on: 30 Sep 2005 - 20:14:45 »

sanirim teknik faul calinir o oyuncuya

Logged


H.S.Celik
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 421


View Profile
« Reply #1073 on: 30 Sep 2005 - 20:53:52 »

Peki basket geçerli sayılır mı? Çünkü sayılırsa teknik faul bile diğer takımın uğradığı haksızlığı gideremez. 
Logged
Mr.Zero
GoClippersGo!
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 93

Hogwarts'a girecek inşallah...


View Profile
« Reply #1074 on: 30 Sep 2005 - 20:59:25 »

Bi soru acayip garip:
Şimdi takım maç yapıo herkes sakat bi yedek var.As SG sakatlanıo(burnu felan kırılıo)Yedeğin de birden şiddetli bir karın ağrısı tutuyor.(çok feci olan)Adamların ikisi de oynayamayacak durumda.Bu durumda maç ne olur?Ertelenir mi 4 e 5 dewam mı eder?
Logged

WASHİNGHTON WİZARDS
BabyShaq
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.094



View Profile
« Reply #1075 on: 30 Sep 2005 - 21:17:47 »

4'e 5 devam eder.Yanlış hatırlamıyorsam Avrupa'da oynanan bir maçta buna benzer bir olayda bir takımın yedekleri kavgaya karışıp oyun dışı kalmıştı.Sahadakilerden biri de 5 faul alınca oyun 5'e 4 devam etmişti.
Logged
Alibet
Newbie
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 247



View Profile
« Reply #1076 on: 30 Sep 2005 - 21:23:28 »

Eurobasket2001' de de oldu. Antalya'daki maçta galiba yunanistan'a karşı oynayan Boşnaklar 3 kişi oynamıştı son 5 dakikayı. Bayagı komikti.
Logged
H.S.Celik
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 421


View Profile
« Reply #1077 on: 30 Sep 2005 - 21:28:57 »

En azından Avrupa'da ve NCAA'de 4'e 5 devam etme hakkı var galiba, ki bir spor bu, normalde de olması gerekir.
Ama NBA'de -söz konusu sakatlık durumunda ne olacağı (iptal/tatil/hükmen yenilgi vs.) açıkça belirtilmemişse de- 5'in altında oyuncuyla oynanmaz diyor anladığım gibiyse:

a. Each team shall consist of five players. No team may be reduced to less than five players. If a player in the game receives his sixth personal foul and all substitutes have already been disqualified, said player shall remain in the game and shall be charged with a personal and team foul. A technical foul also shall be assessed against his team. All subsequent personal fouls, including offensive fouls, shall be treated similarly. All players who have six or more personal fouls and remain in the game shall be treated similarly.
b. In the event that there are only five eligible players remaining and one of these players is injured and must leave the game or is ejected, he must be replaced by the last player who was disqualified by reason of receiving six personal fouls. Each subsequent requirement to replace an injured or ejected player will be treated in this inverse order. Any such re-entry into a game by a disqualified player shall be penalized by a technical foul.
c. In the event that a player becomes ill and must leave the court while the ball is in play, the official will stop play immediately when his team gains new possession. The player shall be replaced and no technical foul will be assessed. The opposing team is also permitted to substitute one player.
Logged
karambita
Newbie
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 103


View Profile
« Reply #1078 on: 30 Sep 2005 - 23:45:42 »

Bi soru acayip garip:
Şimdi takım maç yapıo herkes sakat bi yedek var.As SG sakatlanıo(burnu felan kırılıo)Yedeğin de birden şiddetli bir karın ağrısı tutuyor.(çok feci olan)Adamların ikisi de oynayamayacak durumda.Bu durumda maç ne olur?Ertelenir mi 4 e 5 dewam mı eder?

80'lerin sonundaki bir Paşabahçe maçında da Paşabahçe maçı 7 oyuncusu 5 faul aldığı için 3 kişi bitirmiş maçı da 3 sayıyla kaybetmişti.
Logged
üfürükçü
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.294

keyifti yaaa


View Profile
« Reply #1079 on: 30 Sep 2005 - 23:51:31 »

fiba kurallarına göre pas yapacak adam kalana kadar yani tek kişi kalana kadar devam eder. tek kişi kalınca ne olur bilemem. hükmen olur muhtemelen
Logged

Pages: 1 ... 69 70 71 [72] 73 74 75 ... 164
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol  |  NBA  |  Topic: Bilmediklerim??? « previous next »
    Jump to: