Welcome, Guest. Please login or register.
21 Oct 2019 - 00:34:44
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol  |  Basketbol Diğer  |  Topic: Teknik-Taktik-Fundemental 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3]  All
Author Topic: Teknik-Taktik-Fundemental  (Read 14130 times)
icedhell
Guest
« Reply #30 on: 18 Apr 2003 - 17:13:55 »

söylediğin doğrudur.but ben burda olayın benim için ne anlama geldiğini anlatmaya çalıştım.sonuçta düşüncem fundamentalın zihinsel bir süreçle oluştuğudur daha çok.
Logged
HotSauce21
Yalçın Şeker Fanatiği
Pro. Member
*****
Offline Offline

Posts: 8.152

4 touchdown one game Polk High -- all city


View Profile WWW
« Reply #31 on: 19 Apr 2003 - 03:50:35 »

simdi werecegim örnek belki bire bir olmayabilir ama anlatmak istedigim konuyla yakindan alakali

izim üst katta oturan eleman küçük yastan beri woleybol oynadi.sirf woleybol yüzünden daha orta okuldayken ankarada kaldi.daha sonra tekrar bursaya döndü we bursaspor da woleybol oynadi.boyu 1.95.yanii fizigi oldukça uygun.çocuk woleybol için lisede okulu falan birakti.daha sonra tam olarak bimedigim bi sebepten woleybolu birakmak zorunda kaldi.öle oluncada hersey alt üst oldu.askere gidip geldi we simdi issiz bi sekilde dolasio.bi fabrikaya isçi olarak girmek önündeki en büyük seçenek.

bana bu örnek çok önemli olarak gelio.yanii maalesef bu bi gerçek we türkiyede bu gerçegi yasayan çok fazla sporcu war.
Logged


Reflector
1. Do the Sauce2k except when you catch it, catch it on the outer side of the ball like your hitting/reflecting it back to you
Penny_1
Forum Sefiri
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.162


yitip giden..


View Profile
« Reply #32 on: 23 Apr 2003 - 22:11:10 »

burası olur mu yoksa ayrı bi topic mi açmak gerekir ama burada olur yaw neden olmasın
arkadaşlar neden savunma bu kadar önemli??
yani neden çok atarak belki bi tur geçersin ama savunmayla şampiyon olursun denir. neden hep atarak daha çok atarak şampiyon olunmaz. ha tabi savunma gerekli onsuz olmaz ama atmadan nası şampiyon olacaksın? neden herkes maçı 130-125 kazanacağına 85-80 kazanmaya uğraşır??
yani bu savunma olayı öle bişiyki sadece örnek vermek istiyorum mesela dallas pistons maç yapsa çoğu kişi der ki pistons yener dallas savunma yapamıyo.ama dallas kadar pistons atamıyo fakat niye pistons yener deniliyo(takımlar öylesine örnektir)
sonuçta savunma niçin bu kadar önemli sorum bu. demiyorum ki herks potaya sallasın savunma olmasın bıraksın geçsin.savunma olsun hatta sert olsun ama önemi niye bu kadar büyük??
Logged

I'm playing against great players, playing against the best in the world. The competition - that's what I've always wanted.
Kobe Bryant
BabyShaq
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.094



View Profile
« Reply #33 on: 23 Apr 2003 - 22:45:17 »

Fazla teknik-taktik bilmem ama savunmanın önemi en kolay bu sözle açıklanır:
Her gün aynı şut yüzdesiyle oynayamazsın ama savunmasını oturtan bir takım her gün aynı şekilde savunma yapabilir.
Ayrıca genelde 5 hücümcu ile oynayan yönü çok üstün olanlar değil de iyi savunmanın yanında 1-2 yıldızı olanlar şampiyon oluyor.Bunları yazıp sözü büyüklere bırakıyorum Smiley
Logged
Sekerford
şampiyon
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5.989


Forum Raşidi


View Profile
« Reply #34 on: 25 Apr 2003 - 19:24:20 »

ya zaten asıl olay mukemmel hucumla oynayıp sampiyon olmakta. Misal eski Lakers
Logged

Penny_1
Forum Sefiri
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.162


yitip giden..


View Profile
« Reply #35 on: 30 Apr 2003 - 15:00:14 »

yaw arkadaşlar geçen gün basketten çakmayan biriyle muhabbet ederken bana malone un mevkisi ne dedi.bende power forward dedim.ee o ne dedi.ulan cvp veremedim iyi mi?pivottan kısa sf den uzun ribaund alan falan diye kayırdım. yahu gerçekten anlatır mısınız pg sg sf pf c nedir naapar sg sf yi ne birbirinden ayırır adam 2.10 dur pf oynar 207 dir c oynar mesela.bunun neyle alakası var bilenler anlatsın pliiz??
Logged

I'm playing against great players, playing against the best in the world. The competition - that's what I've always wanted.
Kobe Bryant
o_irengun
Guest
« Reply #36 on: 30 Apr 2003 - 18:13:25 »

Zorlanman  dogal veya  basitce  iste  genelde  soyle  soyledir  diye  aciklaman.Cunku basketbolda  esas  olarak  pozisyon  falan  yoktur.Belli  isleri  yapan belli  fizikte  oyuncular  vardir.Pivotun  198   kisa  forvetin  214  olabilir.Ama  soyle  bir  genel  aciklama  istiyorssan  pf  denilen  adam  fiziksel  olarak  guclu  yuksek  post mevkiinde genel  de  oynayan  ve  rakip  pfi  tutabilen  adamdir.
Logged
Penny_1
Forum Sefiri
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.162


yitip giden..


View Profile
« Reply #37 on: 30 Apr 2003 - 19:40:36 »

işte abi tam merak ettiğim bu.adama soruyosun c oynar mısın yok pf oynarım.ya da sen sf de takıl olmaz abi sg yim ben diyo..
sana zahmet diğer pozisyonları ve nerden bu tarz farklılıkların kaynaklandığını da anlatır mısın??
Logged

I'm playing against great players, playing against the best in the world. The competition - that's what I've always wanted.
Kobe Bryant
icedhell
Guest
« Reply #38 on: 26 May 2003 - 19:10:11 »

bugünler de serol teber in davranışlarımızın kökeni adında kitabını okuyorum.yeteneklerin ve fiziksel geişimin beyin üzerindeki etkilerinden bahsediyor.beyinde gelişen fiziksel özelliklere paralel olarak beyin o bölgeyle ilgili analizatörler de o oranda gelişiyor.örneğin bir piyanist,çellocu  ya da kemancı işitsel analizatörleri diğer insanlara oranla çok farklı ve gelişmiş yapıya sahip.aynı şekilde bir ip cambazının denge analizatörleri de çok gelişmiş oluyor.bu benim daha önce burada söylemiş olduğum fundemental ın zihinsel bir gelişim süreci olduğu nu doğrular nitelikte gördüğüm kadarıyla.
Logged
o_irengun
Guest
« Reply #39 on: 27 May 2003 - 06:29:12 »

Simdi  iced hell  gitmis  atilmis  vb  ama bir  aciklama  yapiim.Herseyden  önce  fundemetal  nedir.Lombuck  arkadasimin dedigi  gibi  fundus  (temel)  sözcügünden  gelir  ve  temeli  olusturan anlamina  gelir  (latince bildigim kadariyla)(lombuck ta  yazmis  yaa temele  aittir  diye  ben neden bir  daha  kitaptan  calistim??anlamsiz hareketler bunlar)

  Neyse  fundemental tabiiki  zihinde  olusur.Istemle  yaptigimiz her hareketin beyinde  olustugu  gibi ,alginin  beyinde  olustugu  gibi  fundementalde  beyinde  olusur.

  Ancak  Fudementalein  zihinsel bir  gelisim süreci  olmasi  icin  ilk  önce beyinin bu  durumlari algilamasi  gerekir.Yani  vücudun iste  bir  hareketi  kas  hafizasina  kaziyana  kadar  yapmasi  vb.Ancak  o  zaman  fundemental  beyinde  olusur  gelisim icin  ise  yine  calismak gerekir  öyle  kalkip  ben beynimde  fundemental  calisiyorum demekle  olmaz sonra bunun koordinasyonu  kondisyonu  cabuklugu  sertligi  ohooooooyyyyy
Logged
Pages: 1 2 [3]  All
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol  |  Basketbol Diğer  |  Topic: Teknik-Taktik-Fundemental « previous next »
    Jump to: