Welcome, Guest. Please login or register.
16 Dec 2018 - 12:26:24
Google
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
Author Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi  (Read 25365 times)
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #30 on: 14 May 2012 - 07:02:33 »

Karakan, acikcasi 6 ogun yemek nasil bir sehir efsanesiyse gece gec yememek de bir sehir efsanesi. En azindan kilo vermek acisindan bir etkisi yo oldugu dusunuluyor. Studylere gore konusuyorum. Bunlarin bir kismini vakit buldukca post edebilirim buraya.

Vucut gelistirme aleminde su an natural bodybuilding ile ilgilenen yani genel olarak bunu hobi olarak yapan veya hobiden bile daha cok ciddiye alan insanlar icin su an en cok tercih edilen diyet yontemi IIFYM(if it fits your macros). Biraz zahmetlidir makrolarinizi takip etmeniz gerekir. Sagliksiz yemeyi gerektirmez ama makrolariniz duzgun takip ettiginiz surece arada 1-2 tane cheat meal diyebilcegimiz turden ogun yemenizi saglar.

Benim bu alemde su an en cok ciddiye adamlarin basinda iki kisi gelir

http://www.alanaragonblog.com/

http://www.bodyrecomposition.com/    - biraz dazla karisik gelebilir bunlar ama kesinlikle okumanizi oneririm cok kisa surede baya bilgilenebilirsiniz. fat loss, nutrition ve muscle gaine de ayrica bakin.

Sunu da unutmayin cok okumak iyidir diye bir sey yok. Disarida cok bilgi kirliligi var. Bilim tarafindan kanitlanmis studyleri takip etmenizi oneririm ve her diplomasi olan adam da dogruyu soyler diye bir sey yok diyetisyenler arasinda hala 90 larda yasayan insanlar var.

Agirlik kaldirmaniz ve hayatinizin geri kalaninda ayni sekilde cardio yapmaniz da hem vucudunuzun hormonal acidan saglikli, hem kalp saglinginiz ve stres acisindan inanilmaz fayda saglayabilir. Yine de bu isin en kritik kismi diyetiniz de biter. Dedigim gibi duzenli sekilde devam edin.

Cem, senin diyetisyenin iyi veya kotu olsun 18 kilo cok ciddi bir rakam. Doktorun disinda senin de dikkat etmen gerekir geri almamak icin. Yediklerini not alirsan ve kalori olarak hesaplarsan eminim ki kilonu kontrol altinda tutabilirsin. Benim tavsiyem ilk gunluk protein ve yag oranlarina bakip ona gore karbonhidratini ayarlaman ve vucudunun gunluk aldigin kalori miktarina gore nasil kilo alip verdigini incelemen olur.
Logged

ai#3
ai#3
Yazar
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.053


mezara kadar


View Profile WWW
« Reply #31 on: 14 May 2012 - 08:27:45 »

15 senedir geceleri sabahlara karşı her gece yemek yerim hemde bildiğin en ağır yemekler bildiğin akşam yemeğim lan, şurda düzenli yemek falan gibi şeyleri okuyunca kendimden tiksindim, allahtan kilodan yana dert yok geçmişten dal gibi zayıf olmanın ekmeğini yiyioruz sanırım 30 u geçince anca fit duruma geldik, fit dediğiysem sporcu-kaslı adam fit i değil bildiğin normal kilolu adam seviyesi işte.
Logged

karakancd
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 878


"a defensive specialist"


View Profile
« Reply #32 on: 14 May 2012 - 13:41:18 »

Karakan, acikcasi 6 ogun yemek nasil bir sehir efsanesiyse gece gec yememek de bir sehir efsanesi. En azindan kilo vermek acisindan bir etkisi yo oldugu dusunuluyor. Studylere gore konusuyorum. Bunlarin bir kismini vakit buldukca post edebilirim buraya.




Şİmdi usta öncelikle belirteyim: ben vucut geliştirmeden en ufak anlamam bu konuda söyleyebileceğim hiç bir şey yok. Yalnız sana şu konuda katılıyorum : Gece yemek insana kilo aldırmaz , önemli olan al aldığın toplam kalori miktarıdır.

Şimdi tıpta her konu hakkında değişik görüşler olabiliyor. Senin yazdıklarının mutlaka bilimsel temelleri vardır . Hatta hatırı sayılır dergilerde yayınlanmış çok sayıda makaleyi kanıt olarak sunabilirsin. Bunun yanında birde textbooklar tarafından ve genel tıp dünyasında kabul gören bir görüş vardır . O görüşe göre ; kilo vermek için gece belli bir saatten sonra yemek yememek doğru bir yaklaşımdır. Bilimsel yönüne daha önce girmiştim ama tekrar etmek gerekirse, gece aç olursak insulin salgısı diplerde kalır. Buda uyurken yakılan tüm enerjinin yağ asitlerinden ve keton cisimlerinden gelmesine neden olur .


Glukagon>İnsulin ise vucudun yağ yakacak demektir. Bunu ne zaman sağlarsanız sağlayın kilo kaybınız olur . İster gündüz ,ister gece. Uyurken insan açlık hissetmeyeceğine göre bunu gece yapmak oldukça mantıklıdır. Tıpta bir konuya yaklaşırken hasta konforunu da düşünmek gerekir. Artı olarak sabah kafein alarak ,kalvaltıyı geciktirmesi en önemli yaklaşımdır.

Gece yatarken yemek yemenin çok sayıda sonucu var . Sadece kilo olarak düşünmeyin . Uykuda metabolizmanız yavaşlamak ve dinlenmek ister. Siz yemek yerseniz metabolizma yavaşlayamaz (çünkü bağırsaklarınızda sindirim faliyeti var) ve verimsiz bir uyku uyursunuz .Yine gece yemek, reflüyü artırır . Buda özefagus kanseri, zatüre,öksürük gibi sorunlara yol açar.

İşte bu yüzden gece yemek yememek lazım. Sadece kilo olarak düşünmeyin Smiley Başta aşağı zarar. O yüzden belli bir saatten sonra yememeyi hepimizin hayatımıza yerleştirmesi gerekir.
Logged

nats
Guest
« Reply #33 on: 14 May 2012 - 14:33:37 »

6 ay içinde 27 kilo vermiş biri olarak tecrübelerimi aktarayım ben de ki, hiçbir bilimsel dayanağı yoktur yaptığım rejimin. Fakat inanılmaz sağlıklı şekilde kilo verdiğimi söyleyebilirim. Benim için kilit nokta akşam yemeğini minimuma indirmekti ve atıştırmalık da olsa belli bir saatten sonra bir şey yememek inanılmaz yardımcı oldu bana. Aslında akşam yemek olayında kişinin metobolizma hızı çok önemli. Siz gün içinde hiç kalori almamış olsanız bile akşam aldığınız besin vücudunuzda yağ olarak depo edilebilir. Bu da zayıflamanıza engel olur. Çünkü vücudun ve metobolizmanın kendini açlık şartlarına hazırlama özelliği var ki, bir çok uzmanın yemeyerek zayıflayamazsınız teorisi de buna dayanıyor. Ara öğünlerin ve sık ama az yiyin telkinleri de bununla ilişkili. Dolayısıyla sabah 0 kalori aldım, akşam onu tamamlarım ya da 2 gündür doğru dürüst bir şey yemeyeyim bir gün yerim mantığı; alınan<harcanan o yüzden kilo kaybederiz mantığı tutmaz. En azından sağlıksız olur ki, Afrika'yı anlatan birçok fotografta farketmişsinizdir, adamların kaburgası sayılıyor ama karın bölgelerin inanılmaz şişkin.

Bence herhangi bir diyete bağlı kalmadan, az ve sık sık yemek, akşam yemeğini çok hafif geçirmek, sabah kahvaltısında pekmez tarzı enerji ve besin değeri yüksek yiyecekler yemek inanılmaz fayda sağlıyor. Bir başka kritik nokta; zayıflamak ve vücudu formda tutmak için yapılan spor seçimi. Metobolizmayı çok hızlı çalıştıran sporlar vücutta depolanmış yağın yakılmasına negatif etki ediyor. Yani bir saat koşşanız belki 500 kalori yakarsınız 1 saat yürüseniz belki 250 yakarsınız. (tamamen farazi rakamlar sadece oran olsun diye verdim) yürüyerek yaktığınız 250 koşarak yaktığınız 500den çok çok daha sağlıklı ve etkili. Dolayısıyla yavaş tempoda ama sürekliliği olan sporlar zayıflamada inanılmaz etkili.

Genel olarak basit bir matematiksel mantık olarak aldığın kalori<yaktığın kalori=zayıflamak çok çok havada kalan bir olay. Önemli olan o aldığını kaloriyi yakacak vücut dengesine sahip misin? Yeme düzenine sahip misin? Günlük yaşamında hareketin ne kadar var ki, en kritik noktalardan biri bu konuda iş yaşamı. Forumun çoğu beyaz yakalı, bu demek oluyor ki günün 10-12 saatlik kısmı hareketsiz geçiyor. Çok ciddi bir oran, tavsiyem öğle aralarında yemekten sonra 10-15 dakikalık yürüyüşler. Ofisin içinde bile olabilir. En azından metobolizmanın az da olsa hızlanmasını sağlarsınız.
Logged
FliPtiKal3
Guest
« Reply #34 on: 28 May 2012 - 23:55:38 »

carnitine kullanan var mi? vucuda zarari nedir ? nasil kullanilmalidir? hafif spor yaparakta max yag yakimi gerceklestirilebilir  mi?
Logged
fantastiko
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.697


Love is Nothing!!!


View Profile
« Reply #35 on: 29 May 2012 - 00:16:15 »

yağ yakmak istiyorsan at l'carnitine'i felan çöpe animal cuts al...Dünyanın en iyi yağ yakıcısıdır. hafif sporla da yağ yakarsın.Kullanımı da yaptığın yada yapmadığın spora göre değişir...L'carnitine'in de animal cutsın da vücuda zararı yoktur tabi bu bazı bünyelerde değişik alerjik sorunlar ortaya çıkarabilir bunu hiç bi zaman garantisi yok...
Logged

gilamaniac
Kiwi
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.909


Iker Casillas


View Profile WWW
« Reply #36 on: 29 May 2012 - 00:20:28 »

Animal cuts spor yapmadan da ise yarar mi? Smiley Roll Eyes
Logged

Son Turnuva Şampiyonu
fantastiko
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.697


Love is Nothing!!!


View Profile
« Reply #37 on: 29 May 2012 - 00:56:40 »

hocam tabbiki de cardio yapmadan bi boka yaramıyor.Tabi bunun yanında da animal cuts alıyoruz abanalım yemeğe karbonhidrat'a yağlı şeylere demek de olmuyor.Bir de bünyeden bünyeye fark yaratır.Kimi bir kutuda 1.5-2 kilo verir bi yarar sağlayamaz kimi 8-9 bunda tabi cardio,beslenme şkeli ve animal cutsın kullanımı da önemli.Ancak en iyi yağ yakıcıdır bana ve pek çoklarına göre.Aralarında en doğal ve en az yan etkisi olandır...
Logged

gilamaniac
Kiwi
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 8.909


Iker Casillas


View Profile WWW
« Reply #38 on: 29 May 2012 - 01:16:53 »

carnitine kullanan var mi? vucuda zarari nedir ? nasil kullanilmalidir? hafif spor yaparakta max yag yakimi gerceklestirilebilir  mi?
Bu ara ahmetim 2007 den beri camitine i soruyorsun bence artik cesaretini topla ve kullan
Logged

Son Turnuva Şampiyonu
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #39 on: 29 May 2012 - 19:05:25 »

Istedigin yag yakiciyi al minimuma yakin faydasini gorursun. hydroxycut, oxyelite, nutrex, animal farketmez. l-carnitine fena olmayan bir product ama supplementlarin katkisi %5 maksimum. Ya bu cidden en maksimum alacaginiz etki. Gidip stereoid, hgh falan basmadiginiz surece elle tutulur ve gozle gorulur etkisi coook dusuk.

Onemli olan calorie deficit icersinde olmak, vucudunuza uygun bir protein/karbonhidrat/yag orani yakalamak ve cardio ile de bu deficit icersinde yag vermeye calismak. Ilk supplementlara sarilmak yanlis oldugu gibi etkisi de inanilmaz derecede kucuk.

Agirlik veya genel olarak sporlarla ugrasan insanlara tavsiyem eger ki illa supplement almak istiyorlarsa

balik yagi
multivitamin
whey protein(tercihen isolate)
creatine monohydrate.

Bu supplementlarin da etkisi cok dusuk olmak ile beraber yediginiz besinlerden bunlarin cogunu zaten saglayabilirsiniz ama isinizi kolaylastirir ve aldiginiz amino asitlerin profili daha iyi olabilir ya da mineraller veya yaglar daha isinize gelicek sekilde gelistirilmis olabilir. Isteyene 1-2 marka da onerebilirim.
Logged

fantastiko
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.697


Love is Nothing!!!


View Profile
« Reply #40 on: 30 May 2012 - 07:16:18 »

ben de gorky'nin yazdığının altına şunu ekliyeyim...Sporda ilk 6 ay kesinlikle supplement almayın(yağ yakıcılar dahil değil)Cardio + animal + proteinli besinler kilo vermenin altın formülü bence.Hydroxcut da çok kalitelidir onu animal yerine koyabiliriz. yenilenlere de dikkat edilirse bence istenen katkı alınır, alınıyor da
Logged

airness
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.025


View Profile WWW
« Reply #41 on: 31 May 2012 - 19:28:31 »

Ben de kilo vermek isteyenler için yağ yakıcı şeyi sordum. Bu hafta spora da başlıyorum, spora gitmeden 30 dakika önce almam gerekiyormuş falan. İsmi de Forline CLA diye bir şey. Forline galiba markası. Daha verimlileri var mı bilmiyorum ama bunu verdi bana.
Logged

Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #42 on: 31 May 2012 - 19:34:35 »

Anil, kendimi bozuk plak gibi tekrarliyorum burada ama etkisi %5 bile degil bunlarin. Seni motive ediyorsa ve etki etigine inaniyorsan tabiki kullan git baska yag yakicilar da kullan ama benim tavsiyem kilo vermek istiyanlara agirlikli cardio yapmalari, geriye kalan gunlerde eger ki cok alakalari yoksa upper ve lower seklinde agirlik calismalari ve tabiki yine en onemli kisim olan yeme aliskanliklarini degistirmeliler.

Calorie deficitde olduklari surece, macronutrient intakeleri asiri onemli degil. Yani tabiki belli bir protein/karbonhidrat/yag alin ama asiri kafa yormaniza gerek yok. Sistemli olup yediklerinizi yazmak ise yarar. Yani gun boyu yediklerinizi bolup X kalori alip ne kadar kilo verdiginizi inceleyin hafta boyu ve ona gore degisiklikler yapin. Eger bir noktada takilirsaniz atiyorum yediginiz etin, pilavin, meyvenin porsiyonunu kucultun ya da yediginiz miktari ayni tutup cardioyu azicik arttirin. Eger ki inanilmaz otesi sonuclar hedeflemiyorsaniz cok da zor degil bu is.
www.myfitnesspal.com bu is icin mukemmel bir platform. Bir suru kisiye yardiminin dokundugunu gordum ayrica smartphone applicationlari da mevcut internet sitesi disinda.


Yine soyliyim "surekliklik" anahtar kelime. Eger ki hormonal bir sorununuz yoksa basari gelmeye devam eder.
« Last Edit: 31 May 2012 - 19:37:14 by Gorky » Logged

airness
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.025


View Profile WWW
« Reply #43 on: 31 May 2012 - 19:42:35 »

Bu hafta için almıcam zaten okudum iki üç şey, dediğin gibi pek etkili olmuyormuş. Eğer spora gittiğimde vücudumdaki yağ oranı düşüşü beni tatmin ederse almam eğer tatmin etmezse denerim bir haftalığına.

Zaten verimli bir biçimde kilo veriyorum. Kadın resmen sürekli yemek yemem gerektiğini söylüyor. Bir hafta diyetimi biraz azalttıktan sonra o hafta içerisinde 3 kilo verdim. Üstüne hemen düzenledi tekrardan programı. 2 ayda tam 16 kilo verdim. Şu anda 98 kiloyum. Hedeflediğim sayı da 88 falan. Ona ulaşmaya da az kaldı Smiley
« Last Edit: 31 May 2012 - 19:42:51 by airness » Logged

Gurkan
Orange
Global Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.012


Bu fasulya 7.5 lira


View Profile WWW
« Reply #44 on: 1 Jun 2012 - 02:59:00 »

beyler ekmeği kesin, pirinç pilavı yerine bulgur falan yiyin. tavuklu salata, tavuk ızgara, meyve falan. bunlar güzel şeyler. spor yapmadan 15 kilo falan verdim bunlarla. muhabbete de dan! diye girdim hehe
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi « previous next »
    Jump to: