Welcome, Guest. Please login or register.
19 Aug 2019 - 09:41:20
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 ... 8
Author Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi  (Read 27795 times)
McGiven
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 946


Naber?


View Profile
« Reply #15 on: 12 May 2012 - 04:06:56 »

metabolizma hizin dusmustur belki dogus?

muhtemelen o tarz bir şey ama düşünce 15 kilo hâlâ fazla geliyor. 20 sene hiç kilo alamayıp 2 sene içerisinde 15 kilo birden almak (ki 70'ten hesaplayınca 20 kilo falan da denebilir)... 20 kilo yahu, ben o kadar kilo kaldırınca fıtığım coşuyor ama bünyede taşıyabiliyorum Smiley
Logged

o konuda stern'e ben de çok kırgınım
airness
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.025


View Profile WWW
« Reply #16 on: 12 May 2012 - 04:07:37 »

E ben 1 ayda 80 kilodan 100 kilo oldum öss'ye hazırlanırken Smiley
Logged

airness
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.025


View Profile WWW
« Reply #17 on: 12 May 2012 - 04:35:25 »

Bu arada bir arkadaştan öğrendim şimdi. Vücudumuzun bir oranı varmış BMR diye. Bu bmr mevzusunda koma pozisyonunda dahi vücudun yaktığı kalori hesaplanıyormuş. Yani kalkıp tuvalete gitmeniz sizin hanenize ekstradan yazılıyor.

Şu siteden hesaplayabilirsiniz: http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/metric-bmr-calculator.php

Ayrıyetten yemeklerin kalorilerini hesaplayan site de var. Türk yemekleri falan da var içinde: http://www.myfitnesspal.com/food/calorie-chart-nutrition-facts

Mesela iskender 700 kaloriymiş. Benim BMR 2297 çıktı. İskender yesem gitti o gün yalan oldu resmen.

Bir de şu link var: http://www.reddit.com/help/faqs/loseit
« Last Edit: 12 May 2012 - 04:36:49 by airness » Logged

Saban
Pelikan
Moderator
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.699


Brow 💖 Boogie


View Profile WWW
« Reply #18 on: 12 May 2012 - 06:51:16 »

muhtemelen o tarz bir şey ama düşünce 15 kilo hâlâ fazla geliyor. 20 sene hiç kilo alamayıp 2 sene içerisinde 15 kilo birden almak (ki 70'ten hesaplayınca 20 kilo falan da denebilir)... 20 kilo yahu, ben o kadar kilo kaldırınca fıtığım coşuyor ama bünyede taşıyabiliyorum Smiley

2 senede 15 kilo çok normal abi, stres büyük tetikleyici oluyor o konuda. Ben de üniversitede bi 6-7 aylık dönem kendimi eve kapattıydım kafa bozulunca, 65 civarıydım, 80'i geçmiştim tekrar okula gitmeye başlayınca.
Logged

FliPtiKal3
Guest
« Reply #19 on: 12 May 2012 - 11:34:38 »

Topik acilmistir Gorkem. Katkilarini  bekliyoruz Wink

bu arada en kilolu oldugum donem askere gitmeden onceki son 2-3 aydi.74 kiloya kadar cikmistim. acemi birliginde agustos aynda hergun saatlerce yuruyus, bol bol su icme, duzenli beslenme, erken yat-erken kalk derken 1 ayda 8 kilo verdim. usta birliginde de bol spor la 4 kilo vermistim kalan 4.5 ayda...usta birliginde yemek olayini abarttik biraz ama genede  74 kilo olarak gittigim askerlikten 62 kilo seklinde donmek hos birseydi. Smiley
« Last Edit: 12 May 2012 - 11:44:41 by flip » Logged
memir
Yellow Mamba
Veteran
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.077


View Profile
« Reply #20 on: 12 May 2012 - 15:19:47 »

Kendi tecrübelerime göre önem sırası;

en önemlisi bir kere bilgilenme. Her yemek türünün benzer yağ, karbonhidrat, kalori değerleri oluyor. Bunları okudukça zamanla kafanızda gün içinde yediklerinizi dengelemeye başlıyorsunuz.  bazı denyo beslenme uzmanları dışında hepsi birbiriyle kavga ediyor gibi gözükselerde nerdeyse aynı şeyleri söylüyorlar. kaliteli şeyler yiyin.

Aldığın kalori > verdiğin kalori

yemek düzenin, saatlerin

Logged

#memircagan
Gri Gandalf
audere est facere
Veteran
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2.961


I battle with monsters.


View Profile WWW
« Reply #21 on: 12 May 2012 - 15:37:53 »

Benim de naçizane tavsiyem işi basit tutun. "Nikaragua öküzünün etinin proteininin nano bileşkesi çok iyiymiş hacı!" triplerine girmeyin. Aldığınızdan çok yakın ama kalori kalori hesaplamayın, işe stres eklemeyin. 2-3 ayda her türlü kilo verirsiniz, önemli olan sonra o kiloyu formu korumak. Şimdi burası batug.com olduğu için spor yapın demiyorum, daha çok spor yapın. Bir de sadece kalori yakmak için değil, vücudunuzu sıkılaştırmak için spor yapın. Yoga falan iyidir. Mekanlara giderseniz kızlarla da tanışırsınız, hoş olur. Cheesy
Logged

KD35
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 343



View Profile
« Reply #22 on: 12 May 2012 - 15:52:42 »

Bende az önce değerlerimi ölçtürdüm söyle bişey çıktı;

Su 50.1 kg
Kas 34.9 kg
Yağ 9.4 kg

Normalde suyun 42.2 kg civarında olması gerekiyormuş fazla çıktı ben yağ kilosunun 4-5 civarına düşmesini istiyorum suyun da aynı şekilde 45 kg civarlarında olmasını istiyorum, nasıl bir beslenme programı uygulamalıyım ? Yardımcı olursanız sevinirim..

Bu arada boyum 1.86
« Last Edit: 12 May 2012 - 16:00:29 by Joker1 » Logged
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #23 on: 12 May 2012 - 20:07:46 »

Simdi ilk olarak senelerdir diyetisyenlerin insanlarin beynine zorla sokmaya calsitigi bir kac fikiri yikalim. Oncelikle her teori, deney ve cikan sonuc zaman incersinde degisime ugrayabilir ve bilim her zaman yeni bulgular bulmaya ve dusunduklerimizi degistirmeye devam edicektir. Ben gunumuzun daha yakin zamaninda yapilmus studylere bakiyorum.

Senelerdir bodybuilding ile ilgilienmem her tur diyeti uygulamama ve takip etmeme yol acti. 0 carb, ketogenic, 0 fat, carb cycling ve daha nice tur seyler denedim. Sunu demek istiyorum ilk olarak. Her diyet belli bir oranda calisir. Ozellikle cooooook boktan bir yeme aliskanligi olan adamda hangi degisikligi yaparsan yap gunluk kalorisi dustugunden kilo vermeye baslar. Buna heyecanlanan insanlarda aman Allahim ne kadar cabuk kilo verdim. Doktor Eneder Sarac'in verdigi diyet veya Dilara Kocak'in verdigi diyet inanilmaz iyiydi tarzi seyler der. Bir kere iyi bir diyetisyenseniz herkese oyle 1 kibrit kutusu buyuklugunde beyaz peynir, 1 kepekli ekmek gibi birbirinin kopyasi diyet vermezseniz. En onemlisi gunluk yaktigi kalori ve aldigi kaloriyi incelerseniz. sunu da buyuk harflerle yazasim var ama cevrenizden bir insan Tiroid bezine dayali veya baska bir hormonal sorun yasamayip kilo veremiyorsa kesinlikle YALAN soyluyordur, inanmayin. Duzgun bir sekilde kalorilerini duzenli dusuren her insan kilo vermeye mahkumdur baska yolu yok. Hee bir diyetisyen, arkadas, ya da coachdan yardim alabilirler. Dunyanin en iyi atletleri ve vucut gelistrimecilerinin bile diyetleriyle ilgili yardim aldigi bir insan her zaman vardir.

Mukemmel bir diyet var midir? Hem var hem yok. Gunde 2800 kalori alip kilo vermeyen insanlar da var(ben) ama gunde 3500 kalori alip vermeyenleri de gordum. O dengeyi bulmak cok onemli. Bu isi inanilmaz ciddiye alip hayatinizin onemli bir parcasi haline getirmek istiyorsaniz kalori saymaya baslarsiniz. Bunu bir seviye yukari cikarmak bir tarti alip www.myfitnesspal.com dan bir tane uyelik alip makrolarinizi(protein-karbonhidrat-yag) takip etmek ve hatta isterseniz biraz daha ileri goturup gunluk aldiginiz fibre veya baska seyleri bile takip edebilirsiniz. Bu yontemle kilo alamamak-verememek gibi sorunlariniz olmaz.
Logged

.
...
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.259

M.U.F.C.


View Profile
« Reply #24 on: 13 May 2012 - 18:16:55 »

hahah gülüp geçiyorum size kolay gelsin, konuya girersem uzar
Logged

EN İYİ POLİS  ÖLÜ POLİSTİR
Gorky
Forum Kobe'si
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4.445


View Profile
« Reply #25 on: 14 May 2012 - 01:10:23 »

Ilk olarak yikacagimiz tabu su olsun. "Saat XX den sonra karbonhidrat yemem. Yaga donusuyor"

Sunu soylemem lazim kesinlikle. Bunu soyleyen insan ozellikle turk insani ise gider bir avuc erik, bir dilim karpuz, 1 elma , muz vs yer ve yataga gitmeden 200 gram karbonhidrat alir. Bu zaten basli basina bir cahillik ve konuya hakim olamamanin kanitidir.
--
Neyse konu o degil. Konu karbonhidrati belli bir saatten sonra yerseniz yaga donusmesi yalanidir. Hatta genel olarak gec bir saatte yemenin yaga donusmesidir. Biz yine de karbonhidrati inceleyelim. Malum ilk 70 lerde yaratilan, 2003 gibi une ulasan Atkins diyeti furyasiyla karbonhidrat dusman gibi gosterilmisti.

Olaya bilim acisindan bakmakta her zaman fayda var. Insan vudunu anlamanin en iyi yolu study ve kisisel tecrubeden geciyor. Onceki mesajimda dedigim gibi kusursuz bir diyet yok ama zaman icinde daha iyiye gidilebilir.

Karbonhidrat iceren bir ogun yediginizde blood glucose(kan glukozu) seviyeleri yukari cikar. Pankreas devaminda insulun salgilar.Glucoseun cogunlugu kas dokusuna gider ve glycogena donusur ve gelecekte kullanilmak icin beklenir. Bu zaten karacigerde bekler ilerde kullanilmak uzere.

Bu glikojen depolari tamamen dolu ise ki bu cok kolay degildir, o zaman vucudunuz bunun bir kismini triglyceride(yani bir tur yag) a cevirir.
-
bu konuyla ilgili bilinmesi gereken sey ise, studylerden cikan sonucta 500 gram karbonhidrat olan bir ogunde bile yani 2000 kcalnin sadece karbonhidrattan geldigi bir ogunde, 24 saat icersinde kayda deger bir yag artisi olmadigi gozleniyor. Karbonhidratlara takilan bu kotu damgasini ciddiye almamanizi oneririm. Yani karbonhidratin yaga donusmesinden korkmaniza gerek yok. Olay en basinda soyledigim gibi kaloride bitiyor. Ozellikle de kilo vermekse amaciniz.



« Last Edit: 14 May 2012 - 01:12:10 by Gorky » Logged

karakancd
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 878


"a defensive specialist"


View Profile
« Reply #26 on: 14 May 2012 - 02:45:17 »

Sporcu beslenmesi çok ayrı bir konu ve muhtemelen sitede benden çok daha iyi bilenler vardır . Diyetislerin çoğu eski bilgilerle diet uygulamaya devam ediyorlar. Tıp doktoru olmadıkları için konuya tam olarak hakim değiller. Ben yeni mezun bir hekim olarak bildiğim bazı şeyleri paylaşmak istedim. Sıkılmadan okursanız yardımcı olabileceğini düşünüyorum.

Diyetisyenler eski bilgilerle diet hazırlamasına rağmen altın bir kural uygularlar: Aldığımız Kalori< Harcağımız Kalori. Bu kurala uyan tüm diyerler mutlaka kilo vermenizi sağlayacaktır . Temelde yanlış olab bu diyetlerle kilo veren insanların %90'ının bu kiloları tekrar aldıkları görülmüş.( Hemde 1 sene içerisinde) İlk ay çok hızlı kilo kaybedilmesine rağmen , sonraki aylarda bu durum tersine döner . Çünkü insan vucudu kendisini savunmaya başlar.Bu konuya yazının ilerleyen bölümünde tekrar değineceğim .

Harcadığımız kalorinin büyük kısmını bazal metabolizmamız harcar. Bir insanın bazal metabolizması ise; 1500+20*(kilo-20) formülü ile hesaplanır. Yani 100 kiloluk bir insan; 1500+20*(100-20)=3100 kcal harcar. Aktivite durumunuza göre bu kaloriye 500-1500 daha eklenir. Bu kaba bir hesapla kalori ihtiyacımızı gösterir. Kilolu bir insan genelde sedanter yaşadığı için 500 kcal eklenmesi doğru bir yaklaşım olacaktır. Yani 100 kiloluk bir insanın kalori ihtiyacı 3600 kcal/gün kadarırdır. Yapılması gereken bu insanın 3600 kcalden daha az enerji almasını sağlamaktır.

İnsan vucudu kilosunu korumaya programlıdır. Açlıktan ölmeyeceğimizi biz biliyoruz ama binlerce yıllık gen mirasımız bu durumu inkar eder. Vucuda giren enerji miktarı çok düştüğünde hemen savunma mekanızmaları devreye girer. Yukarda bazal metabolizma olarak anlattığım enerji gereksimini düşürmeye başlar.(bu noktadan sonra bazal metabolizma= BM ) BM hızı vucut tarafından yarı yarıya azaltılabilir . Yani 100 kiloluk bir insanın BM ihtiyacı 3100 kcalden 1600'e kadar düşebilir. Buda kilo vermeyi imkansız hala getirir. Hatta çok az yemenize rağmen tekrar kilo almaya bile başlayabilirsiniz ( su içsem yarıyor). Bu durumun önüne geçmek için aldığınız kalori BM ihtiyacınızın altına düşmemelidir. Yani örneğimiz olan 100 kiloluk şahsın kilo vermek için alması gereken kalori miktarı 3100-3600 arasında olmalıdır.

Gelelim "6 öğün" yada "sık sık ama az yeme"  meselesine. BU bigi uzun yıllar boyu çok kişi tarafından kabul gördü . Buna rağmen son araştırmalar tamamen saçmalıktan ibaret olduğunu söylüyor. Vucuda besin alınması insulin salgımızı artırır. İnsulin ise yağ hücrelerine glukoz girişini artırır.Hatta yağ hücresinin insülin olmadan glukozu kandan alamayacağı çok önceden beri billinen bir gerçekten . İnsulin ,yağ hücresine glukozu soktuğu gibi ayrıca yağ sentezinde kullanılan enzimleri aktif hale getirir. Açlık durumunda ise insulin düşeceğinden bu etkisi kaybolur. İnsulin sentezinin bozuk olduğu diyabet hastalarının hızla kilo vermeside bu durumun en güzel kanıtıdır.

Açlık durumunda ise kandaki insulin miktarı düşer ve glukogon miktarı artar . Glukagon ise bizim dostumuzdur . Çünkü yağ hücrelerine aç olduğunuzu ve yağların yakılması gerektiği bilgisini iletir.Sık sık yemek insulinin hep yüksek kalmasına neden olur. Ayrıca glukagonda artmaz. Buda kilo vermenizi zorlaştırır.

Son çalışmalarda sadece bir öğün yenilmesinin en doğru yaklaşım olduğunu ortaya koymuş. Fakat bu başarılması zor bir olay olduğundan ve hayat boyu devam ettirilemeyeceğinden , öğle yemeğinin atlanarak sadece 2 öğün yenilmesi gerektiği tavsiye ediliyor. Bunun yanında insulinimizi artıracak atıştırmalardan kesinlikle uzak durmalıyız. Unutmayın yemek masada yenir.

Akşam yememek ise tamamen doğru bir yaklaşım. Mümkünse akşam 6 dan sonra hiçbir şey yemeyin. Bunun nedeni kilo alacak olmanız değil. Sebep gece boyu kilo verme şansını kaçırıyor olmanız. En son yemeğini akşam 6'da yiyen bir kişinin gece 1 gibi insulin düzeyi minumuma düşüyor ve gece boyu tamamen yağ yakıyor .İşte bu güzel bir fırsat. Uyurken açlık çekmeyeceğimize göre uyuduğumuz yerde kilo verme şansı..

Gece boyu açlıktan sonra güzel bir kalvaltı yapmayı hakkettik. Yalnız hemen saldırmıyoruz . Burada devreye bilim giriyor işte. Kalvaltıyı mümkünse 2 saat kadar erteliyoruz. Yok değilse  1 saat olsun ama mutlaka erteleyin . Sabah uyanır uyanmaz şekersiz ve sert bir kahve içiyoruz . İçindeki kafein fosdiesteraz enzimini inhibe ederek ,yağ yakılmasını hızlandırıyor. Gece boyunca aç olduğumuz için vucut inanılmaz yağ yakıyor.

"Yemekten önce su için, sizi şişirsin " ise tamamen şehir efsanesi. Çünkü boş mideye içilen şu 30 sn sonra bağırsaklara iletiyor.Bunun yerine yemek boyunca bol su için . Önce içilen suyun bir faydası yok . Yemeğiniz bitene kadar çoktan bağırsaklara geçmiş olur.

Lokmalarınızı yavaş yavaş çiğneyin. 30 dkdan önce yemeğinizi bitirmeyin. Çünkü mide ve bağırsaklar yemekle birlikte bazı hormonlar salgılıyor . Bu hormonlar beyine artık doyduğumuz mesajını iletiyor. Bu mesajın iletilebilmesi için belli bir süre lazım . Hızlı yiyen kişilerin bu süre öncesinde çok miktarda besin tükettikleri bulundu . O yüzden en az 20 kez çiğneyelim.

Mümkün olduğunda sadeleştirerek son gelişmeleri aktarmaya çalıştım . Kilo vermeye çalışmadan önce mutlaka bir endokrin uzmanını görünün çünkü kilonuzun sebebi tiroid hormon eksikliğine bağlı olabilir. Bu oldukça yaygın bir durum aslında ve tedaviside çok basit . Bunların hiçbirine gereksinim kalmayabilir.
Logged

karakancd
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 878


"a defensive specialist"


View Profile
« Reply #27 on: 14 May 2012 - 02:54:25 »

Yukarda yazdıklarımdan sonra son bir bilgi vermek istiyorum ç Kilo probleminiz endokrin nedenlere bağlı değilse, genetik bir bozukluğunuz var demektir. 3-4 sene önce yağ hücrelerinden salınan, leptin adında bir hormon bulundu. Yağ miktarımız artıkça leptin seviyesi yükseliyor. Yükselen leptin seviyesi ise beyine ; bak ben çok yükseldim artık yağ yapmamıza gerek yok mesajı veriyor.Beyinde bu mesajı aldıktan sonra bağırsaklardan emilen madde miktarını ayarlıyor. Yani vucutta bulunan yağın yeterli olduğuna kanaat getiren beyin ,ne yerseniz yiyin belli bir miktar kalorinin emilmesine izin veriyor. Geri kalan miktar dışkı ile atılıyor.Bazı kişilerde bu yol çok aktif olur ve bu insanlar özel öaba sarf etmelerine rağmen kilo alamazlar.

Bu enzim ilk bulunduğunda tıpta bir çağır açacağı sanıldı . Dışardan leptin vererek obezite sorunun tamamen çözüleceği sanıldı . Sonradan yapılan çalışmalar gösterdi ki, asıl problem leptin miktarının düşük olması değildi. Asıl sorun vucudun bu hormona duyarsın olması ve nerede duracağını bilmemesiydi. Kilolu insanların hemen tamamında bu genetik bozukluk tespit edildi. Maalesef bunun bir tedavisi yok. Eğer kiloluysanız ömür boyu kendinize hakim olmanız gerekecek. Kilo verdikten sonra eski alışkanlıklara dönülmesi verdiğiniz kiloyu aynen geri almanız demektir. İşte bu yüzden kilo vermek ömür boyu devam ettirmeniz gereken bir olay. Kilo verenlerin %90'ı bu yüzden kiloları tekrar alıyor. Başlamadan önce bilmenizde fayda var.


Bu kadar yazdık ama umarım bir kişiye faydası dokunur.
Logged

airness
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3.025


View Profile WWW
« Reply #28 on: 14 May 2012 - 03:24:23 »

Hocam müthiş yazmışsın. Gerçekten güzel bir derleme olmuş diyeyim. Bu endokrinciye de gidip ölçtüreyim şu tiroit nanesini de ömrü hayatım boyunca hiç kilolu bi insan olmamıştım umarım leptin denen nanenin zararlı boyutta olanı bizde yoktur Sad
Logged

Sheed
Yönetici
Pro. Member
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1.777


View Profile WWW
« Reply #29 on: 14 May 2012 - 03:38:59 »

benim de lisede "uzman diyetisyen" diye çaldığım her kapıdan bi "anne" çıkmıştı resmen.. yani yaz boyunca verdikleri programa uyup 17-18 kilo falan vermiştim ama hem vücut çok iyi tepki vermemişti, hem de zaman içinde verdiklerimin aşağı yukarı tamamını geri aldım.. sonra glutensiz diyet konusunda yol göstermeleri için kapı kapı dolaşan bi arkadaşımdan da benzer şeyler duydum.. o yüzden türkiye'deki diyetisyenlerin standartlarını bilip, söylediklerini emir telakki etmeden önce iki kez düşünün bence de..
Logged

Pages: 1 [2] 3 4 5 ... 8
batug.com forum sayfalari  |  Basketbol Dışı  |  Serbest Kürsü  |  Topic: Diyetler, kilo verme-alma, sporcu beslenmesi « previous next »
    Jump to: