batug.com forum sayfalari

Basketbol => NBA => Topic started by: airness on 26 Feb 2012 - 02:16:51



Title: Where is Kobe?
Post by: airness on 26 Feb 2012 - 02:16:51
Phil Jackson gittiğinden beri iyice mala bağladı garibim.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=78UnLCWORtQ

Edit: Şöyle bir şey de var. Dursun burada. http://www.youtube.com/watch?v=cPY2l0_-3dE


Title: Where is Kobe?
Post by: OscarRE on 27 Feb 2012 - 14:40:13
valla kobe'nin bir özelliğini seviyorsam o da budur. kaldı ki kobe'nin maç içinde yaptığıyla jordan'ın hall of fame gibi klas bir organizasyonda söylediklerini karşılaştırmak çok da mantıklı değil. maç yaparken jordan nasıl davranıyor zannediyorsun? birisi trash konuştuğu zaman "i didn't play against jerry west, i didn't play against wilt" mi diyor sence? kobe'nin o listenin bir gömlek aşağıda olduğunu ben de düşünüyorum ama yaptıklarıyla bu tip şeyleri söyleyebilme hakkını da kazandı. mesela bunu wade dese herkes kıçıyla güler ama kobe genelde sahada söylediğini yapan bir adam, bu nedenle saygı duymayı tercih ediyor insanlar.

bariz bir kameraya oynama durumu var, komik olan bu olmuş sanki.


Title: Where is Kobe?
Post by: Gorky on 27 Feb 2012 - 17:36:11
Ben hala gordugum bir video vardi kimsenin gormedigi arada bir firsat olunca batugda bahsederim bu videodan. Underground bir siteden LeBron lisdeyken izlemistik bir arkadasla. Adam I shoot like Larry, pass like Magic, dunk like Jordan diyordu 17 yasinda.

Bu tarz seyler olur. Kobe ne olursa olsun artik ilk 10 unda NBA tarihinin. MJ in onunde olmadigina eminim sadece bir tek. Gerisi biraz insanlarin bakis acisi, oynadiklari donemler, takimlar, pozisyonlarina da bagli.  Oyle ya da boyle bu ligi 10 senedir domine etmek, en cok konusulan-korkulan adam olmak kolay degil. Bunu en son Michael Jordan basardi 90 li yillarda. 2002 itibariyle ben de kicimla gulerdim ama mesela bu videoyu izlerken gulmedim acikcasi sadece Wilt'i ikisinin de onunde gormuyorum eger bu bir ilk 3 siralamasiysa..


Title: Where is Kobe?
Post by: Kensai on 2 Mar 2012 - 16:54:16
Ben hala gordugum bir video vardi kimsenin gormedigi arada bir firsat olunca batugda bahsederim bu videodan. Underground bir siteden LeBron lisdeyken izlemistik bir arkadasla. Adam I shoot like Larry, pass like Magic, dunk like Jordan diyordu 17 yasinda.

Bu tarz seyler olur. Kobe ne olursa olsun artik ilk 10 unda NBA tarihinin. MJ in onunde olmadigina eminim sadece bir tek. Gerisi biraz insanlarin bakis acisi, oynadiklari donemler, takimlar, pozisyonlarina da bagli.  Oyle ya da boyle bu ligi 10 senedir domine etmek, en cok konusulan-korkulan adam olmak kolay degil. Bunu en son Michael Jordan basardi 90 li yillarda. 2002 itibariyle ben de kicimla gulerdim ama mesela bu videoyu izlerken gulmedim acikcasi sadece Wilt'i ikisinin de onunde gormuyorum eger bu bir ilk 3 siralamasiysa..

Ben Kobe'nin ligin en korkulan adamı olduğuna inanmıyorum, son 10 yıl için birisine bu paye biçilecekse bu adam Shaq olmalıdır. Aynı dönemin takımlarından karşılaştırma yapacak olursak Duncan'lı Spurs, bence Kobe'li Lakers'tan daha dominant bir takımdı. Ancak Shaq'li Lakers'ın önünde kendileri iplerini çekene kadar kimse duramadı, 2000-2010 arası en güçlü takım bence I. Lakers'tı.

Bir de tabii Jordan'ın oynadığı bir takımın geçen seneki Dallas serisindeki Lakers'ın çaresiz durumuna düşmesi gibi bir durum asla olmazdı. Bi kolunu kesseniz bile Jordan direniş gösterirdi. Kazanma hırsı söz konusu olunca Jordan gibisi gerçekten gelmedi, muhtemelen gelmez de.


Title: Where is Kobe?
Post by: Gorky on 2 Mar 2012 - 17:52:51
Bence de Jordan in onunde degil. Onunde demedim zaten.

Benim gozumde sampiyon olan takimlarimizin hic biri yenilmezdi Spurse belki ilk 2009 yenilirdi. 2010 Lakers in yendigi Celtics ise sacma sapan komple ve gucluydu benim gozumde. Nereden bilebiliriz bunu orasi ayri niye oyle bir sey dedin anlamadim Spurse nasil geldik. Hani nasil geldigimizi birak oyuncu karsilastirmak bir nebze de takimlarin hangisinin hangisini yenebilcegini kestirmek baya zor :) Madem dedin, 2001 Lakers mesela Bullsu da yenebilirdi o acidan Shaq daha dominantti dogru. Simdi Anil gelip karisicak muhtemelen ya da baskalari yok Bulls yenilmezdi diye. Bence boku cikmaktan hangi takim hangi takimi yenerdiyi daha fazla uzatmiyim

Shaq bunu 10 seneye Kobenin yaptigi gibi yayamadi. Bunu bu sekilde yayan 3 oyuncu var tarihte benim gozumde. Bill Russell, Jordan ve Kobe. Benim gozumde tabi bu. Duncan, Magic Johnson diyene de hak veririm.

Ligdeki herkes her firsatta Kobe ye ne kadar saygi duydugunu ve korktugunu her seferinde soyluyor. Butun coachlar ve buyun oyuncular saniye basi bunu soyluyorlar her roportajlarinda. Ben mesela en cok korkulan adam olduguna inanmakta bir saniye tereddut etmedigim gibi, bundan yuzde yuz eminim. Su an en iyi oyuncu kim dersen ligde belki kobe degildir ama en ozel en farkli adam oldugu kesin. Geriye donup baktigimizda da herkesin ilk 10 unda Kobe olacak bir suru kisi icin de ilk 2 de olacak. Bu senin bu durumu kabul edip etmemenle ilgili bir durum degil Mert. Etrafindaki insanlar boyle dusunucek. Cunku 2000 den 2010 a bu olayi takip edip buyuyen nesil Kobenin 5 sampiyonlugunu gordu, onunla ilgili haberleri ve maclari seyretti. Bu internet cagindaki en basarili oyuncuyu MJ in arkasina yerlestirecekler. 2010 dan 2020 yi domine eden arkadasimiz da kimse ondan bahsedicez ilerde


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: OscarRE on 2 Mar 2012 - 19:09:13
muhabbeti çok güldüm'den kesip buraya taşıdım. belki tartışma ilerler, kobe'ye laf sokarız, gerginlik olur falan.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: BlackandWhite on 2 Mar 2012 - 19:26:36
10 sene yayma konusunda soyle bir problem cikiyor ortaya Kobe nin. O ilk 3 sampiyonlukta Shaq lider,durdurulamaz olan o. Cok tartisildi burada ama asla ana silah degil,sadece vokalist durumda. Etklili,belki de yeri geldiginde oldurucu ama o takimin asil erkegi Shaq.O yuzden listeye bence Kobe yi cikarip Magici almak daha dogru.Sonucta 10 senede 5 sampiyonluk goruyor ve ilk sampiyonluk haric hepsinde takimin esas oglani


Bu olay gene Kobe nin buyuklugunu engellemez.Benim icin Duncan Shaq Kobe triosudur 2000 ler. Bircok kisi icinde boyle olacaktir


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Gorky on 2 Mar 2012 - 19:44:20
Benim icinde 3 lu o haci. Ben genel dominasyon ve damga vurmasi acisindan dedim. Kobe hatirlanacak bu 3 lunun arasindan en cok. Yasam tarzi, sg olmasi, MJ e benzerligi, tecavuz davasi, 81 sayisi etmesi ve bulmasiyla geriye bakildiginda Kobe olacak.

Dedigine katiliyorum. 5 sampiyonlukta da MJ gibi ya da bazi baska efsaneler gibi domine etmedi ilk 3 sampiyonlukta belki ama zaten tarihte Michael Jordan disinda kim oyunun her alaninda 5-6 sampiyonluk gibi bir rakama ulasip oyunu domine edebildi ki? Kimse! Kobe istese asagi yukari yine oyle oynardi istatistiksel acidan ama yeri ve zamani degildi. Bu kadar farkli ve ozel oyuncularin oldugu bu ligde 5 sampiyonluk kazanmak cidden zor bir is. Artik imkansiz gibi gorsem de bir tane daha kazansa benim gozumde MJ in arkasindaki 2. koltuguna kesinlikle oturur olmazsa da ilk 5 de bitirir basketbolu biraktiginda. Bazi seyleri beklentimiz icinde goruyoruz ama 33 yasinda bu kadar sakatlik ve dakikadan sonra soyle oynamasini benim aklim almiyor. Benim aklima gelen bunu yapabilen diger tek oyuncu Jordandir. Kobe nin rakiplerinden bir farki var. Ozel olmasi. Takimina zarar verdigi de olabiliyor ama korkmuyor. Neyin dogru olduguna inaniyorsa onu yapiyor sahada. Ne coach, ne takim arkadasi dinlemeden. Bu vasifa sahip lige cok oyuncu gelmedi.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Mustaine on 2 Mar 2012 - 22:51:12
Küçük bir not; Shaq'ın performansını son 10 seneye yayamaması yaşından kaynaklanıyor, ne de olsa Kobe ile arasında 6 yaş var. 1995-2005 olarak düşünülürse Shaq da o aralığı domine etmiş diyebiliriz.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Gorky on 2 Mar 2012 - 23:37:42
Etmedi diyemeyiz hatta Shaqin 2000-2002 araligi Kobeden kesinlikle daha dominant. Tarihteki herkesle karsilastirilabilir rahatlikla.

Kobenin bir yuzuk fazlasi var ve gencliginden bu yasli sayilacak yillarina kadar performansinin dusmeden gelmesi onemli bir faktor


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: RuSTeDSouL on 3 Mar 2012 - 01:42:04
Airness bir de burada Kobe'nin neden bahsettiğini anlasaydı keşke.. Bazı Şikagolularda 10 küsur senedir şampiyonluk göremedikleri için mala bağladı gariplerim..


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: nats on 3 Mar 2012 - 01:45:18
Aslında şöyle bir ayrım var. İstatistiksel bazda bakıldığında ya da ligi, oyunu, maçı domine etme anlamında olaya yaklaşıldığında 4 ve 5 numaralar her zaman daha göz önünde olmuştur. Çünkü cüsselerine biraz özel teknikler ve silahlar eklendiğinde savunulması imkansız oluyor. Açık ve net olarak MJ'i dominantlık açısından Wilt veya Shaq ile karşılaştırdığımda ben 1 gömlek aşağıda olduğunu düşünüyorum. Hele ki, Wilt bir kenara ayırıyorum. Dominantlık açısından MJ'i yerle bir edecek bir etkiye sahipti. Ve bu adamın maç başına aldığı süre 40'ın üzerindeydi. İnanılmaz bir efor ve kondisyon isteyen bir şey.
Bu karşılaştırmanın dışında, MJ'in SG olması, estetik açıdan basketbolu gerçekten tüm dünyaya sevdirip bir nevi NBA'in marka yüzü olması onu dokunulmaz kılıyor. Hala lige gelen herkes MJ ile kıyaslanıyor. Fakat benim de görüşüm, ona en çok yaklaşan hatta ucundan da olsa MJ'e değenin Kobe olduğudur. Attığı 81 sayı, all star'ın tüm zamanlardaki en skorer adamı, üstü üste 40 sayı atmada MJ'yi egale etmesi. 3 çeyrekte rakip takımdan daha fazla sayı atmas. Yani şöyle bir adam daha sayın desek Wilt olacak bir de MJ olacak işte. Yaptıkları çok özel şeyler bence. Bir de bu oyunda SG olmak PF ya da C olmaktan çok zor. Çünkü fiziğin rakiplerinle hemen hemen aynı. Benzer rakiplerin çok fazla. Zira 2000'lere dönün, Shaq'ın karşısında fizik ya da mental açıdan durabilecek adam yoktu. Ya adamı 2000 finallerinde ilk maçta 10 dakika Mutombo ile savunduk 1 blok yaptık diye Shaq'ı yavaşlatan takım konumuna geçtik neredeyse. Fakat SG sayın desek Kobe'ye yakın patır patır dökülür isimler. T-Mac, Carter, Iverson, Wade, LeBron, Durant, Pierce etc. Dolayısıyla dominantlık kazanmak çok da kolay olmuyor. Bir de bu dönemde Shaq ve Duncan gibi gerçekten lige çok fazla adamlar varken. Bilemiyoruz, belki MJ Wilt'e denk gelse elinden bir şey gelmeyecekti. Dominasyon olarak çok farklı bir adama karşı mücadele edecekti. Keza bu Shaq için de geçerli. Hatta 2003 performansı ile Duncan için de. Tüm bunlara rağmen, Shaq'ın gölgesinden kurtulamamasına rağmen ben de Kobe'yi ilk üçe sokarken çok fazla tereddüt etmiyorum Görkem gibi.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: airness on 3 Mar 2012 - 01:50:45
Airness bir de burada Kobe'nin neden bahsettiğini anlasaydı keşke.. Bazı Şikagolularda 10 küsur senedir şampiyonluk göremedikleri için mala bağladı gariplerim..
Bu hoş olmadı işte :(


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: memir on 3 Mar 2012 - 02:12:29
Herkese bok atıp, Kobe'ye laf gelince mala bağlayanlarda mevcut.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: judas on 3 Mar 2012 - 14:57:45
kobe'yi geçmişte çok laf atmışımdır forumda ya da başka yerlerde. beraber oynadığı adamların performansını belli ölçülerde aşağı çekmesi, zaman zaman kendine oynama işini abartması, maç içindeki antipatik tripleri derken fazla da sevmezdim geçmişte. ama şu an tüm kariyerine, yaptıklarına, kazandıkları ya da kazanmadıklarına daha geniş bir açıdan bakınca kobe'yi sevmeye başladığımı farkettim.

sınıf olarak da jordan, wilt, magic, bird, russel falan gibi gelmiş geçmiş en baba yıldızlar arasına sokarım rahatlıkla. duncan ve shaq ise giremez bence bu gruba. kobe'ye laf sokmak bile ayrı bir keyif. hiç bitmeyen kıyaslamalar, sansasyonel rekorlar (ve özel olarak bu rekorları kovalaması), 35-40 şut attığı maçlar ve akabinde gelen kobe bencil/yanındakiler kötü tartışmaları... yıllar geçti ama kobe hep işin merkezinde.

şu an mesela kobe'nin 35-40 top kullanıp 50'yi zorlamasını seviyorum artık. takım düzeni içerisinde oynaması falan daha faydalı ayrı konu ama alev aldığı periyodlarda 2-3 kişinin üzerinden üst üste soktuğu şutlardır kobe (phoenix serileri örnek olarak gösterilebilir). görkem'in dediği şeyi kastediyorum aslında bir nevi. kafasında ne varsa sahada onu yapması ve korkmaması. bunu 3-5 sene önce göremiyordum ama başta dediğim gibi kobe'ye farklı bakıyorum artık.

korkmaması derken biraz daha açalım. bazen maçın belli noktalarında kobe'nin maçı almaya karar verdiğini ve bunun için herşeyini vereceğini hissedebiliyorsun. jordan'dan başka kimsede görmedim ben bunu. tabiki her zaman maçı alamıyor, ama burada basketbol adına doğru olan şeyi yapmaya çalışmıyor kobe, kendi doğrusunu yapıyor ve devamında gelebilecek eleştirileri umursamıyor. kobe'yi lebron'dan ayıran temel özelliği de bu aslında. lebron hep "başkaları ne düşünür acaba?" mantığıyla hareket etti bu zamana kadar. maç sonunda pas atması eleştirildi, cevap verdi, şut kaçırması eleştirildi, ona da cevap verdi. son allstar maçını mesela tek başına kafa kafaya getirdikten sonra kritik hücumda pas vermeye çalışıp sıçtı ve ardından "sıçtım" mealinde bir röportaj verdi.

oysa kobe medya ilişkisi açısından da özel bir oyuncudur. bu kadar göz önünde olan ve her hareketi hakkında sayısız yorum yapılan, yazılar yazılan bir adamın bu tip polemiklere hiç girmemesi müthiş bir şey. 30 şut attığı için eleştrilir mesela, bir sonraki maç gerekirse 35 şut atar. tüm yıldız oyuncular dışardan gelen yorumlara kulak asmadıklarını iddia ederler ama realite farklıdır. kobe bu konuda belki tek istisnadır aktif oyuncular arasında.

sevmeyeni de çok kobe'nin ki bu da umrunda değildir. yine lebron'a gelicem (şu anki en gözde kıyas lebron-kobe olduğu için. lebron önce kraldı, arada halk çocuğu oldu, sonra villain dendi, hep bir yakıştırmaya maruz kaldı. ki bunlar sadece medyanın gazı değil kendisinin de içinde bulunduğu bir süreç. nba'e gireli 10 sene oldu ve daha karakterini koyamadı ortaya lebron. kobe ise başında sonuna aynıydı. tecavüz davasında da aynıydı, allstarda yuhalanırken de aynıydı, 81 sayı atarken de.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: FliPtiKal3 on 3 Mar 2012 - 15:41:39
lebron un etiket degisimleri kisiligiyle alakali oldugu kadar cavs in oyuncusu olmasiylada alakaliydi. kobe lakers ta oynuyor her zaman belirli bir gucun altina dusmesi izin verilmeyen bir takim. yildiz takviyeleriyle her zaman iddiali, cavs in boyle bir olayi yok. kobe y le lebragm yer destirseydi hangisi hangi secimleri yapardi bu paralel evrenin konusu...kaldi ki bir ara kobe beni takas edin diye miyikliyordu, sonra gasol geldi vs ve sustu...

Bunun disinda lebron gordugum en hoduk,kiro adamlardan...attigi twitler, moon u roportaj  esnasinda kenara itip kendisinin konusmasi gozumun onunde hala...



Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Kensai on 3 Mar 2012 - 16:06:22
all star'ın tüm zamanlardaki en skorer adamı

her şeye eyvallah da bu bence pozitif değil negatif bir yönü kobe'nin. mvp'ye kasma furyasını başlatanlardan biridir sanırım kendisi.

diğer taraftan wilt'in dönemindeki basketbol temposunu, diğer oyunculara karşı fizik üstünlüğünü falan hesaba katmak lazım. shaq için hep fiziğiyle dominasyon kurdu deniyor ama shaq'in karşısında shaq'ten daha uzun, daha iri bir sürü adam çıktı. shaq dediğiniz adam sonuçta bi 7 footer, mesela Yao gibi herkesten bi kafa yukarıda değil. Boy deseniz Muresan'dan Rik Smits'e, Yao'ya kadar bissürü çok uzun adama karşı oynadı. Cüsse deseniz Sabonis'lerle, Ostertag'lerle falan da oynadı. Ayrıca Amiral, Mutombo, Ewing, Mourning, Hakeem gibi efsane adamların da sağlam olduğu yıllarda karşısına çıktı. Hatta şöyle bi bakarsak NBA tarihinden Wilt, Kareem, Moses Malone gibi adamların dışında ne kadar efsane pivot varsa hepsine karşı oynadı. İçlerinden sanırım bi tek Hakeem'i denize dökemedi, o da toyluğundan diyebiliriz. Biraz daha yakın yaşta olsalar onu da alt edebilirdi.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Ilkkan on 3 Mar 2012 - 16:14:04
dediğimi kimse üstüne alınmasın fakat ben bu basketbolcu kıyaslamaları yaparken, basketboldışı olayların araya girip etkili olmasını anlamıyorum. hani bi adam daha kişilikli, efendi, egosuz, yardımsever falandır ama bu onun ne kadar iyi basketbolcu olup olmadığına zerre etki etmez ki. sadece senin benim sevgimi değiştirir, hayran sayısını ve saygı sayısını arttırır. bunları dememin sebebi de şu:

ben mesela jordan'ı çok karaktersiz biri olarak görüyorum. karaktersizden kastım, kişiliği tabi. ilgauskas-nowitzki gibilerinin zıttı olarak. ama şimdi bundan banane ki? varejao 10 sayı atınca sırf çirkef ve pis bi şekilde oynadı diye ''ya biz bunun 10 sayısını bi 8 yapalım.'' veya duncan çok kişilikli diye attığı 30 sayıyı 40 yapmazlar ki. jordan isterse dünyanın en iyi insanı olsun, ister beş para etmezin teki olsun. bu bana kalırsa onun basketbolcu kalitesini zerre değiştirmemeli. hani daha çok seversin, daha az seversin, daha örnek bi kişiliktir ama biz basketbolcu olan jordan'dan konuşuyoruz, amerikada yaşayan boyu 198cm olan 1963 doğumlu olan jordan'dan değil.

ha bu arada bu jordan-james-kobe üçlüsünü her ne kadar egolu ve bencil bulsam da hepsi de sonuna kadar haklı böyle olmakta. çünkü o seviyelere gelmek için cidden kendine olması gerekenden fazla bi şekilde güvenmeli ve bi tarafın kalkık olmalı. bu gereklilik bana göre. o yüzden ben durant ve howard gibi oyuncuların biraz daha böyle olmaları gerektiğini düşünüyorum. en azından kısa oyuncular böyle olmalı. yani dışarıdan duyunca saçma geliyor aslında. durant falan çok efendi adamlar ve bunların kendilerini bozmalarını istemek cidden saçma geliyor ama o seviyelere gelmek için bana kalırsa bunlar lazım. jordan bana kalırsa ligdeki en bencil oyuncuydu süperstarlar arasında ama zerre de yadırgamıyorum bunu. zaten kendisinin de çok güzel bi sözü vardı bunla ilgili, tam benim düşünceme uyuyor: ''bencil oyna, mütevazi davran'' diye. olay bundan ibaret.

aslında bu ''büyük oyuncu'' saçmalığı da buradan çıkıyor. kişilikten. evlenmeyecez ki adamlarla. oyunlarına bakmak lazım.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Kensai on 3 Mar 2012 - 20:26:01
bi insanı herhangi bi kıyaslamaya sokuyorsan kişiliğini işin içine katmak zorundasın. sonuçta yaptığın her şeyde, her hareketinde insan kişiliğinden izler taşır. bunları gözardı edersen her şeyi salt rakamlarla ölçüp, rakamlara yansımayan her şeyi gözardı etmiş olursun. mesela bu bakış açısıyla ginobili 15-4-4'lük vasatın üstü sayılabilecek bir oyuncu, bi luol deng bile değil derdik.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: mc on 4 Mar 2012 - 00:14:23
ginobili'yi deng'ten daha büyük bir oyuncu yapan özelliği kusursuz kişiliği mi ya da deng'in içten pazarlıklı, hıyarın teki olması mı?

eğer iki insandan hangisinin daha iyi, daha büyük her neyse, bir basketbolcu olduğu kıyaslaması yapılıyorsa, bu insanların kişiliklerini hesaba katmak mantıksızdır. kişisel istatistiklerine, takım başarısına, takım arkadaşlarının istatistiklerine, ligdeki rakiplerine karşı yaptığı istatistiklere, ne biliyim takımını nerden alıp nereye taşıdığına vesaire vesaire bakılır da o adamın kişiliğinin konuyla ne alakası var? o adamın kişiliği onun ne kadar iyi bir basketbolcu olduğunu tabii ki etkiler, aile yaşantısı, alkol-uyuşturucu gibi alışkanlıkları, büyüdüğü ev, mahalle, takım arkadaşları, çalıştığı koçlar, zart zurt gibi tonla dış etkenin etkileyeceği gibi.

ama ne biliyim mesela duncan, denver deplasmanında otelde bi kaçamak yaparken eline yüzüne bulaştırmış, şampiyonluk kutlamasında sahanın ortasına çoluğunu çocuğunu karısını getirip en ön sıraya koymuş (bütün takım tek başınaydı orda, bi sen misin evli olan kobe?), vesaire vesaire bir adam olsa; ama kazandığı şampiyonluklar, yaptığı istatistikler falan aynı olsa, garnett'ten daha kötü bir oyuncu olarak mı anılacaktı? zamanının ve "belki" de tüm zamanların en iyi pf'si olmayacak mıydı?

insan her hareketinde kişiliğinden izler taşır; ancak iki insanın hangisinin daha büyük basketbolcu olduğu konuşuluyorsa bu insanların her hareketinden değil sahada yaptıkları hareketlerden ve bu hareketlerin doğurduğu sonuçlardan bahsedilebileceğini düşünüyorum ben. e bu ortaya çıkan sonuçlar zaten bu insanların kişiliklerinden de etkilenip ortaya çıkıyorlar, yaşadıkları sakatlıklar, önceki gün bi mankenle sevişecekken aletlerinin teklemesi, koçlarına içten içe duydukları nefret, tam mola dönüşünde 3.sırada bi herifin burnunu karıştırdığını görmek, gibi gibi 1 milyon tane şeyin etkilerini de taşıdıkları gibi.

yani tutup da "abi x'in y'den 1 az şampiyonluğu var, kariyer ortalamaları 2 sayı, 3 rib, 2 ast daha az, evet y'nin oynadığı diğer oyuncular da x'in oynadığı oyunculardan daha kötüydü; ama y bi all-star maçında takım arkadaşına gider yaptı, işte kıyafet toplayan çocukla taşşak geçti, o yüzden x y'den büyük oyuncu" dersen, hali hazırda zaten ortaya çıkan sonuçlarda #include eden kişilik muhabbetini iki kere sokmuş olursun denklemin içine.

ps: ne deng ne de ginobili bahsettiğim kişiler değiller, yanlış anlaşılmasın. belki de tam tarif ettiğim gibilerdir, tanımam etmem.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: The DieseL on 4 Mar 2012 - 00:22:40
Kobe'yi günahım kadar sevmem ancak bu sözleri söyleyebilme hakkı var bence kendisinde. Ne kadar kıl olsam da kendisine, artık nba tarihinde altın harflerle yazılmış bir ada sahip. Ancak iş "en iyisi" kısımına gelirse kusuruma bakmasınlar Wilt hakkında yorum yapamayacağım ama MJ ile kıyaslamam bile.

Hayır iş all star tarihinin en skoreri noktasından devam edecekse, Lebron 5 yıl içinde devralacak zaten bu birinciliği, ki son yıllardaki all star saçmalığına değinmiyorum bile.

Ayrıca dünyada bir Kobe çılgınlığı almış başını yürümüş de, bana göre Shaq MJ'den sonra NBA'e gelen en büyük isimdir, en azından şimdilik diyeyim, çünkü Lebron'un ne durumda kariyerini bitireceği belli değil daha. Shaq belki Lakers kariyerinde hakikaten hiç bir oyuncunun(buna MJ de dahil) olamayacağı kadar iyiydi ancak Orlando'da da çok farkı yoktu tecrübesizlik ve gücünü tam olarak nasıl kullanacağıı bilmemesi dışında. En azından bir liste olursa, benim için her zaman Kobe'den üst sırada olur ki bunu kendisini çok sevdiğimden söylemiyorum.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: nats on 4 Mar 2012 - 00:30:44
her şeye eyvallah da bu bence pozitif değil negatif bir yönü kobe'nin. mvp'ye kasma furyasını başlatanlardan biridir sanırım kendisi.

diğer taraftan wilt'in dönemindeki basketbol temposunu, diğer oyunculara karşı fizik üstünlüğünü falan hesaba katmak lazım. shaq için hep fiziğiyle dominasyon kurdu deniyor ama shaq'in karşısında shaq'ten daha uzun, daha iri bir sürü adam çıktı. shaq dediğiniz adam sonuçta bi 7 footer, mesela Yao gibi herkesten bi kafa yukarıda değil. Boy deseniz Muresan'dan Rik Smits'e, Yao'ya kadar bissürü çok uzun adama karşı oynadı. Cüsse deseniz Sabonis'lerle, Ostertag'lerle falan da oynadı. Ayrıca Amiral, Mutombo, Ewing, Mourning, Hakeem gibi efsane adamların da sağlam olduğu yıllarda karşısına çıktı. Hatta şöyle bi bakarsak NBA tarihinden Wilt, Kareem, Moses Malone gibi adamların dışında ne kadar efsane pivot varsa hepsine karşı oynadı. İçlerinden sanırım bi tek Hakeem'i denize dökemedi, o da toyluğundan diyebiliriz. Biraz daha yakın yaşta olsalar onu da alt edebilirdi.

Abi bir önceki de birçoklarına göre hiç kusuru bulunmayan MJ işte. Bu durumda MJ de MVP'liğe kasmış oluyor bir nevi. Shaq'a gelirsek, zaten tartışmasız en dominant oyuncu olduğunu düşünüyorum. Shaq ve Wilt örneklerim SG ve C karşılaştırması açısından oldu. Yoksa amacım Kobe Shaq'tan dominanttı daha iyi basketbolcuydu daha fazla yüzük kazandı falan filan değil. Sadece dominasyonda C'nin avantajlı olduğu, iyi bir takımı anında süper bir takıma çıkartabilecekleri olduğunu belirtmek istedim. Yoksa gelmiş geçmiş en özel adamlardan biri. Adam NBA'de kural değiştirtti daha ötesi olabilir mi?!


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: nats on 5 Mar 2012 - 00:50:49
Bu arada Kobe de Wade'i denize döküyor an itibari ile.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: judas on 5 Mar 2012 - 14:13:49
oyuncu evalüasyonunda kişilik özelliklerinin hangi noktada dahil edilebileceği enteresan bir tartışma konusu olduğu için ben de bir şeyler söylemek istiyorum.

murat can'ın dediği husus önemli aslında burada. evet kişilik özellikleri mutlaka sahaya yansır, bir yerlerden bir şeylere etki eder. ama biz zaten kişiliklerin sahaya yansımış hâlini görüyoruz. mevcut istatistiklerle ölçülemeyen şeyler var muhakkak, ama ütopik düşünürsek aslında sahada olan her şey ölçülebilir. burada değerlendirmesi zor olan kısım bu kişilik özelliklerinin sahaya ne kadar yansıdığı. mesela sam presti'nin oyuncu seçerken göz önünde bulundurduğu bir faktör olan "oyuncu karakterlerinin birbiriyle uyumu" konusu var. basketbol bir takım oyunu olduğu için, iki oyuncunun birbiriyle karakter olarak uyumu ikisinin de oyununu yukarı çekecektir. ama aynen bu da saha içinde detaylı analizlerle ve istatistiklerle ortaya dökülebilecek bir detay.

ancak burada ufak bir nüans var. diğer oyuncuların da değerlendirdiğimiz oyuncunun performansı etkisi var. genelde iyi karakterli paylaşmayı seven, veya çok hırslı liderlik vasıflarına sahip adamlar takım arkadaşlarının performanslarını da yukarı çekerler. fakat takım arkadaşları değerlendirdiğimiz oyuncunun performansını ne kadar yukarı ya da aşağı çekiyor bunu da düşünmek gerekir.

özetle şunu demek istiyorum. bireysel anlamda hangi oyuncu diğerinden iyi konusunda bence de karakter özelliklerini hariç tutmalıyız, çünkü zaten farkında olmadan dahil ediyoruz. ama x takımda oynasalar hangisi daha iyi olur gibi bir değerlendirme yaparken kişilik özelliklerini de işin içine katmak gerekiyor.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Tspark on 5 Mar 2012 - 15:05:13
Güzel bir örnek var NBA'de Allen Iverson. Adam sahada alınabilecek hemen her başarıyı nerdeyse yegane yıldızı olduğu takımlarda tatmış, bireysel anlamda MVP dahil herşeyi almış. Takım içerisinde arkadaşlarıyla arası fena değil, kendi sakatlanmış oynamış, ağzında kan yutup gene de maçı bırakmamış. Çok güzel mental özellikler değil mi bunlar? Ama adamın bir de diğer yönü var, koçlara eziyet çektirmesi, yedek kalmam, top paylaşmam diretmeleri. Problemli özel yaşamı. Adam genç yaşında basketbolu bırakmak zorunda kaldı, ki bırakmadan öncesi 2-3 sezon da süründü nerdeyse.

Sonuçta ortada söz konusu olan bir insansa, onun karakterini veya yaşam tarzını yok sayamayız, çünkü o saha içinde olduğu kadar saha dışında da bir insan ve gün gelince bu saha dışı durumu saha içine de yansıyacaktır, takıma da yansıyacaktır.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Kensai on 5 Mar 2012 - 16:38:29
ginobili'yi deng'ten daha büyük bir oyuncu yapan özelliği kusursuz kişiliği mi ya da deng'in içten pazarlıklı, hıyarın teki olması mı?

eğer iki insandan hangisinin daha iyi, daha büyük her neyse, bir basketbolcu olduğu kıyaslaması yapılıyorsa, bu insanların kişiliklerini hesaba katmak mantıksızdır. kişisel istatistiklerine, takım başarısına, takım arkadaşlarının istatistiklerine, ligdeki rakiplerine karşı yaptığı istatistiklere, ne biliyim takımını nerden alıp nereye taşıdığına vesaire vesaire bakılır da o adamın kişiliğinin konuyla ne alakası var? o adamın kişiliği onun ne kadar iyi bir basketbolcu olduğunu tabii ki etkiler, aile yaşantısı, alkol-uyuşturucu gibi alışkanlıkları, büyüdüğü ev, mahalle, takım arkadaşları, çalıştığı koçlar, zart zurt gibi tonla dış etkenin etkileyeceği gibi.

ama ne biliyim mesela duncan, denver deplasmanında otelde bi kaçamak yaparken eline yüzüne bulaştırmış, şampiyonluk kutlamasında sahanın ortasına çoluğunu çocuğunu karısını getirip en ön sıraya koymuş (bütün takım tek başınaydı orda, bi sen misin evli olan kobe?), vesaire vesaire bir adam olsa; ama kazandığı şampiyonluklar, yaptığı istatistikler falan aynı olsa, garnett'ten daha kötü bir oyuncu olarak mı anılacaktı? zamanının ve "belki" de tüm zamanların en iyi pf'si olmayacak mıydı?

insan her hareketinde kişiliğinden izler taşır; ancak iki insanın hangisinin daha büyük basketbolcu olduğu konuşuluyorsa bu insanların her hareketinden değil sahada yaptıkları hareketlerden ve bu hareketlerin doğurduğu sonuçlardan bahsedilebileceğini düşünüyorum ben. e bu ortaya çıkan sonuçlar zaten bu insanların kişiliklerinden de etkilenip ortaya çıkıyorlar, yaşadıkları sakatlıklar, önceki gün bi mankenle sevişecekken aletlerinin teklemesi, koçlarına içten içe duydukları nefret, tam mola dönüşünde 3.sırada bi herifin burnunu karıştırdığını görmek, gibi gibi 1 milyon tane şeyin etkilerini de taşıdıkları gibi.

yani tutup da "abi x'in y'den 1 az şampiyonluğu var, kariyer ortalamaları 2 sayı, 3 rib, 2 ast daha az, evet y'nin oynadığı diğer oyuncular da x'in oynadığı oyunculardan daha kötüydü; ama y bi all-star maçında takım arkadaşına gider yaptı, işte kıyafet toplayan çocukla taşşak geçti, o yüzden x y'den büyük oyuncu" dersen, hali hazırda zaten ortaya çıkan sonuçlarda #include eden kişilik muhabbetini iki kere sokmuş olursun denklemin içine.

ps: ne deng ne de ginobili bahsettiğim kişiler değiller, yanlış anlaşılmasın. belki de tam tarif ettiğim gibilerdir, tanımam etmem.

bahsettiğim biriyle taşşak geçmek, karısını aldatmak..vs gibi saha dışı konular değil. ginobili'yi sahada seyrettiğinde gördüğün zeka pırıltısı, acaip bi kurnazlık eseri çaldığı toplar, attığı fake'ler turnikeler...vs. veya mj'in sahaya daha çıkarken gördüğün, rocky filmlerindekine benzer kazanma hırsı karakterlerinin sahaya yansıması değil midir? ginobili örneğini salt rakamlara baktığımızda hakettiği değeri göstermediği için verdim. bu oyunu rakamlara takılmadan zekasıyla inanılmaz oynayan, çok büyük basketbolcular var. sayısal olarak bi karşılaştırma yapsak ricky davis ve ginobili'nin kariyer ortalamaları arasında çok ufak farklar var. sadece bu rakamlara bakan, konuya yabancı biri bu ikisinin aynı ayarda basketbolcular olduğunu düşünebilir. ancak bu iki adamı sahade seyreden bir basketbolsever için karşılaştırma yapmak bile yersizdir.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: mc on 5 Mar 2012 - 21:57:23
tamam da mertcim kişilik diye başladık; olay zekaya, kazanma hırsına geldi. tabii ki iki oyuncuyu bireysel olarak karşılaştırırken hangisinin daha iyi oyuncu olduu bağlamında, bu adamların kazanma hırsları ve basketbol zekalarını kıstaslar içine alırsın; ancak bu adamların sahada yaptığı şeyler, istatistikleri de zaten kazanma hırslarını ve basketbol zekalarını kapsar. bir önceki mesaj da dediim şeyi aynen tekrarlamış oldum, böylece.

gino-deng örneği açıklayıcıydı zaten, ricky davis'le başka bir noktaya mı parmak basmak istedin?


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Ilkkan on 7 Mar 2012 - 23:34:43
konuyu biraz hortlatmış olacağım ama benim düşüncelerim de tam olarak şu şekilde:

ginobili'yi deng'ten daha büyük bir oyuncu yapan özelliği kusursuz kişiliği mi ya da deng'in içten pazarlıklı, hıyarın teki olması mı?

eğer iki insandan hangisinin daha iyi, daha büyük her neyse, bir basketbolcu olduğu kıyaslaması yapılıyorsa, bu insanların kişiliklerini hesaba katmak mantıksızdır. kişisel istatistiklerine, takım başarısına, takım arkadaşlarının istatistiklerine, ligdeki rakiplerine karşı yaptığı istatistiklere, ne biliyim takımını nerden alıp nereye taşıdığına vesaire vesaire bakılır da o adamın kişiliğinin konuyla ne alakası var? o adamın kişiliği onun ne kadar iyi bir basketbolcu olduğunu tabii ki etkiler, aile yaşantısı, alkol-uyuşturucu gibi alışkanlıkları, büyüdüğü ev, mahalle, takım arkadaşları, çalıştığı koçlar, zart zurt gibi tonla dış etkenin etkileyeceği gibi.

ama ne biliyim mesela duncan, denver deplasmanında otelde bi kaçamak yaparken eline yüzüne bulaştırmış, şampiyonluk kutlamasında sahanın ortasına çoluğunu çocuğunu karısını getirip en ön sıraya koymuş (bütün takım tek başınaydı orda, bi sen misin evli olan kobe?), vesaire vesaire bir adam olsa; ama kazandığı şampiyonluklar, yaptığı istatistikler falan aynı olsa, garnett'ten daha kötü bir oyuncu olarak mı anılacaktı? zamanının ve "belki" de tüm zamanların en iyi pf'si olmayacak mıydı?

insan her hareketinde kişiliğinden izler taşır; ancak iki insanın hangisinin daha büyük basketbolcu olduğu konuşuluyorsa bu insanların her hareketinden değil sahada yaptıkları hareketlerden ve bu hareketlerin doğurduğu sonuçlardan bahsedilebileceğini düşünüyorum ben. e bu ortaya çıkan sonuçlar zaten bu insanların kişiliklerinden de etkilenip ortaya çıkıyorlar, yaşadıkları sakatlıklar, önceki gün bi mankenle sevişecekken aletlerinin teklemesi, koçlarına içten içe duydukları nefret, tam mola dönüşünde 3.sırada bi herifin burnunu karıştırdığını görmek, gibi gibi 1 milyon tane şeyin etkilerini de taşıdıkları gibi.

yani tutup da "abi x'in y'den 1 az şampiyonluğu var, kariyer ortalamaları 2 sayı, 3 rib, 2 ast daha az, evet y'nin oynadığı diğer oyuncular da x'in oynadığı oyunculardan daha kötüydü; ama y bi all-star maçında takım arkadaşına gider yaptı, işte kıyafet toplayan çocukla taşşak geçti, o yüzden x y'den büyük oyuncu" dersen, hali hazırda zaten ortaya çıkan sonuçlarda #include eden kişilik muhabbetini iki kere sokmuş olursun denklemin içine.

ps: ne deng ne de ginobili bahsettiğim kişiler değiller, yanlış anlaşılmasın. belki de tam tarif ettiğim gibilerdir, tanımam etmem.
---------------------

yani kişiliğe bakılmamasından kastım, herşeyi istatistiğe göre yorumlayalım değil. karakterin sahaya yansıması bir gerçek ama sırf böyle huyları sevilmiyor veya basketbol performansıyla zerre ilgisi olmayan şeyler yüzünden pek çok oyuncu yerin dibine sokuluyor. hani kobe'nin atıyorum tecavüz olayı gerçek olsa fakat yine aynı performansları sergilese ne olurdu? aslında yine aynı kalitede olurdu fakat insanların duygusallığı yüzünden olay değişir. biz seyirciyiz, amatörüz ve bu yüzden hepimiz olaylara duygularımızla bakıyoruz. profesyonellikte duygulara yer yoktur. olayın duygusallığa getirdim çünkü bu kişilik üzerine yapılan yorumlarda zaten direk bunla alakalı.

en basitinden diyorlar ya ''x'te, ye'deki karizma yok'' veya ''isterse 100 sayı 65 riband 87 asist ortalamasıyla oynasın ama bi x olamaz'' diye. yav nereye olamıyor biraderim? böyle bi mantık var mı? sen o ortalamaları tuttur da bakıyım kim kimin kralı oluyor. ayrıca karizma olayı da ciddi saçma. hani dersin ''sahaya adım attığında korkarlardı, büyüklüğünün verdiği hava hede hödö'' falan da bu karizma cidden saçma. yoksa bu duncan veya shaq direk bıraksın basketbolu. sam cassell boşuna all-star olmuş. bird de tipten kaybediyormuş, başlamasaymış basketbola.

adam mütevazidir, daha büyük bi oyuncu olur. atıyorum durant veya rose geldi ''ben süperstar değilim.'' dedi. yani ''sırf bunu dediğin için süperstarsın.'' düşüncesindeki adam çok fazla. çünkü adam efendi, mütevazi falan filan. bu açıklamadan önce süperstar olup olmadığı kesin olmasa bile sırf bunu dediği için süperstardır, büyük oyuncudur. öteki oturma organı kalkık ve egolu diye ağzıyla kuş tutsa adam değildir, asla x değildir. fakat durant'in attığı 30 ile lebron veya varejao'nun aynı yüzdeyle attığı 30 sayının bi farkı yoktur. durant efendi diye onun 30 sayısı 32 falan yapılmaz; aynı şekilde de varejao, çocuğun olsa sevilmez tarzında bi adam olduğu için attığı 30 sayı 25 yapılmaz. ikisi aynı etkidir, aynı dominantlıktır, aynı performanstır fakat gel gelelim biri öbüründen çok daha efendi ve mütevazi diye daha iyi ve büyük bir oyuncudur. işte asıl eleştirdiğim nokta da bu.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: talhafatih on 6 Jan 2014 - 17:34:01
http://www.latimes.com/sports/lakersnow/la-sp-ln-lakers-kobe-bryant-all-star-20140105,0,2312098.story#axzz2pc8vVEn1

Adam resmen bana oy atmayın Lilard'a atın o daha çok hak ediyor demiş. Bunun başka örneği var mıdır bilmem ama bi lakers'lı olarak haberi okurken mest oldum. Bu arada iyice yaşlandığını da farkediyor insan böyle haberler ile.


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: McGiven on 7 Jan 2014 - 00:35:52
Açık konuşayım, hala emin değilim samimiyetinden ama yine de böyle bir açıklama beklemiyordum. Helal...


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: TiMert on 7 Jan 2014 - 02:09:48
Ulan cami yaptırdı sanki denir bizim orda böyle durumlar için :)


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: Cordoba on 27 Jan 2020 - 11:31:08
(https://i4.hurimg.com/i/hurriyet/75/750x0/5e2e84e3d3806c0ce43ea00b)


Title: Re: Where is Kobe?
Post by: mtarikc on 27 Jan 2020 - 15:55:35
 :'(